Upraszczanie i elektronizacja procedur administracyjnych (UEPA)
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka”, finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.
Celem projektu jest uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” poprzez:
- elektronizację procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej,
- przeszkolenie 12 500 pracowników administracji publicznej i sądów z zakresu nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania CEIDG, procedur elektronicznych, elektronicznego Punktu Kontaktowego (ePK) i e-podpisu,
- zapoznanie firm oraz osób chcących założyć działalność gospodarczą, za pomocą kampanii informacyjnej o nowych zasadach rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowaniu CEIDG, ePK oraz procedurach elektronicznych.
W ramach realizacji projektu pt. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” planuje się:
1. Analizowanie, mapowanie, uproszczenie i elektronizacja procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej.
W ramach ww. zadania zostaną przeprowadzona analiza aktów prawnych i procedur elektronicznych, analiza i mapowanie procedur obsługi przedsiębiorców przez administrację. W ramach ww. zadania zostaną również opracowane formularze elektroniczne. Planuje się opracowanie 420 formularzy elektronicznych związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej.
2. Szkolenie pracowników administracji publicznej oraz sądów w zakresie nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania CEIDG, ePK oraz e-podpisu.
Ww. działanie będzie obejmowało przygotowanie modułów szkoleniowych oraz opracowanie materiałów szkoleniowych.
Szkolenia będą realizowane w formie szkoleń stacjonarnych jak i w formie e-learningu. Uczestnicy szkoleń otrzymają certyfikaty. Planuje się przeszkolenie 12 500 pracowników administracji publicznej i sądów.
3. Kampania informacyjna dotycząca nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania CEIDG, ePK oraz e-podpisu.
W ramach ww. zadania zostanie utworzony elektroniczny Punkt Kontaktowy (ePK) zawierający informacje dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej jak również o dane wynikające z Dyrektywy 2006/123/WE. Ponadto zostaną opracowane materiały informacyjne tj. broszury, ulotki, plakaty. Planuje się także organizację konferencji prasowych oraz udział w audycjach radiowych i telewizyjnych.
4. Utworzenie i zapewnienie funkcjonowania Help Desk.
Help Desk będzie udzielał odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem ePK. Będzie się składał ze specjalistów i ekspertów odpowiedzialnych za pomoc i wsparcie w realizacji spraw związanych z korzystaniem z ePK zgłaszanych przez przedsiębiorców, pracowników administracji publicznej oraz sądów.
źródło: www.mg.gov.pl