Fakturę wyślesz e-mailem
Od 1 stycznia 2011 roku będzie istniała możliwość przesłania faktury mailem lub faksem.
Nie będzie do tego konieczny podpis elektroniczny ale potrzebna będzie zgoda osoby, która ma dostać fakturę. Jeśli odbiorca będzie chciał otrzymać tradycyjną papierowa fakturę, to wysłanie jej mailem lub faksem nie będzie możliwe.
Stosowanie przesyłu elektronicznego faktur wymaga nadal uprzedniej akceptacji przez odbiorcę. Akceptacji albo jej cofnięcia można dokonać w formie papierowej lub elektronicznej. Strony muszą uzgodnić sposób przesyłania faktur w formie elektronicznej ze względu na konieczność spełnienia wymogów technicznych (np. odpowiednie oprogramowanie czy sposób prowadzenia księgowości elektronicznej) oraz organizacyjnych, zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy, tak aby zapewnić sposób przechowywania faktur zgodny z przepisami.
W przypadku cofnięcia akceptacji proponuje się (analogicznie tak jak obecnie), aby wystawca faktury tracił prawo do przesyłania temu odbiory faktur od dnia następującego po dniu, w którym otrzymał powiadomienie od odbiorcy o wycofaniu akceptacji. Mailem prześlemy nawet te faktury, które już wcześniej zostały wystawione na papierze.
Faktury przesłane drogą elektroniczną są przechowywane w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający:
1) autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązaniapodatkowego;
2) łatwe ich odszukanie;
3) na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej bezzwłoczny dostęp do faktur.
źródło: www.mf.gov.pl