 Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ
 
                    Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ		
                 
                                AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie
                
                                    Akt uchylony z dniem 2023-12-28. 
 
                                Dz.U.2011.144.859  - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie
                
                
                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                    
                                    
                                        Stacje metra i tunele projektuje się i buduje w sposób zapewniający wyeliminowanie możliwości zalania, w szczególności poprzez:
     1)	usytuowanie wejścia do stacji jako najwyższego punktu w jego bezpośrednim otoczeniu;
     2)	zapewnienie odprowadzenia wody z dolnego spocznika schodów zejściowych oraz szybów windowych;
     3)	zastosowanie spadków nawierzchni skierowanych na zewnątrz od wejścia do stacji;
     4)	zastosowanie szczelnych grodzi w przypadku lokalizacji w obszarze zalewowym.
                                    
                                
                                                                                                                                                                                                        
                                    
                                    
                                        1. Szerokość peronu technologicznego powinna wynosić nie mniej niż 1,1 m.
2. Szerokość chodnika technologicznego w tunelu powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkownikowi podczas wykonywania czynności, dla których jest przeznaczony.
3. Stanowiska postojowe na torach odstawczych powinny umożliwiać bezpieczny postój pojazdów metra oraz bezpieczne wykonanie podstawowych czynności obsługowych w zakresie utrzymania czystości tych pojazdów.
4. Tunel powinien być wyposażony w instalację wentylacyjną oraz oświetlenie zapewniające średnie natężenie światła nie mniejsze niż 10 lx mierzone na poziomie główki szyny.
                                    
                                
                                                                                                                                                                                                        
                                    
                                    
                                        Perony pasażerskie, dźwigi, schody ruchome i przejścia w części pasażerskiej, tory odstawcze i czerpnio-wyrzutnie projektuje się w sposób umożliwiający objęcie ich systemem nadzoru wizyjnego.
                                    
                                
                                                                                                                                                                                                        
                                    
                                    
                                        Długość peronów pasażerskich i technologicznych metra powinna uwzględniać lokalizację urządzeń sterowania ruchem pojazdów metra, zwanych dalej "urządzeniami srp".
                                    
                                
                                                                                                                                                                                                        
                                    
                                    
                                        1. Rozwiązania techniczne i architektoniczne stacji metra i tuneli powinny zapewniać łatwy dostęp do urządzeń i instalacji technicznych bez konieczności stosowania specjalistycznego sprzętu.
2. Stacje metra projektuje się w sposób zapewniający możliwość dostępu do ścian konstrukcyjnych stacji.
3. Stacje metra pod względem akustycznym projektuje się w sposób zapewniający osiągnięcie przez dźwiękowy system ostrzegawczy wymaganej wartości zrozumiałości mowy większej lub równej 0,7 na wspólnej skali zrozumiałości (CIS).
4. Na stacjach metra wydziela się:
     1)	część technologiczną - dostępną wyłącznie dla obsługi metra;
     2)	część pasażerską - dostępną dla pasażerów.
                                    
                                
                                                                                                                                                                                                        
                                    
                                    
                                        Stacje metra projektuje się i buduje w sposób zapewniający ich dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.