Więcej polskich piosenek w radiostacjach, a w tv więcej reklam
Takie zmiany wprowadza wdrążenie do polskiego prawa unijnej dyrektywy. Nowe przepisy dotyczą także Internetu i w związku z tym telewizje nadające w sieci zostaną wpisane do rejestru prowadzonego przez KRRiT.
Nowe przepisy wprowadzają możliwość promowania w filmach i serialach towarów. Jednak audycja, w której ma się pojawić produkt konkretnej marki, musi zostać specjalnie oznaczona. Na początku i na końcu programu, i nawet po przerwie reklamowej, musi pojawić się specjalny znak graficzny informujący o tym, że w danej audycji, pojawią się takie produkty. produkty. Taka forma promocji została przez ustawodawcę określona jako lokowanie produktu.
Jednak zabronione jest lokowanie tematu w programach, czyli zabronione są np. sytuacje, w których bohaterowie danego filmu rozmawiają o jakimś produkcie czy usłudze, zachwalając jego zalety.
Nowe przepisy nakazują także, aby radiostacje nadawały od 5 rano do północy minimum 60% krajowej muzyki, a ponadto krajowe utwory muszą stanowić 33% ogólnie nadawanej muzyki. Przepisy te wejdą jednak w życie 1 stycznia 2012 r.
źródło: www.mkidn.gov.pl