Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa


Więcej polskich piosenek w radiostacjach, a w tv więcej reklam


05-03-2012

Takie zmiany wprowadza wdrążenie do polskiego prawa unijnej dyrektywy. Nowe przepisy dotyczą także Internetu i w związku z tym telewizje nadające w sieci zostaną wpisane do rejestru prowadzonego przez KRRiT.

REKLAMA

Nowe przepisy wprowadzają możliwość promowania w filmach i serialach towarów. Jednak audycja, w której ma się pojawić produkt konkretnej marki, musi zostać specjalnie oznaczona. Na początku i na końcu programu, i nawet po przerwie reklamowej, musi pojawić się specjalny znak graficzny informujący o tym, że w danej audycji, pojawią się takie produkty. produkty. Taka forma promocji została przez ustawodawcę określona jako lokowanie produktu.

 

Jednak zabronione jest lokowanie tematu w programach, czyli zabronione są np. sytuacje, w których bohaterowie danego filmu rozmawiają o jakimś produkcie czy usłudze, zachwalając jego zalety.

Nowe przepisy nakazują także, aby radiostacje nadawały od 5 rano do północy minimum 60% krajowej muzyki, a ponadto krajowe utwory muszą stanowić 33% ogólnie nadawanej muzyki. Przepisy te wejdą jednak w życie 1 stycznia 2012 r.

źródło: www.mkidn.gov.pl


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.