Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa


W telewizji i radiu reklamy piwa będą emitowane dopiero po godzinie 23.00


13-03-2011

Według ministerstwa zdrowia reklamy piwa mają negatywny wpływ na młodzież. Dlatego postanowiono wprowadzić zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Dokument został już przekazany na obrady Rady Ministrów.

REKLAMA

Zgodnie z tą nowelizacją reklamy piwa będą pojawiały się one w telewizji dopiero od 23 do 6 rano. Zobaczymy je  jednak w telewizji przed  godziną  23.00 podczas transmisji meczów piłki nożnej.

Obecnie zabroniona jest sprzedaż, podawanie i spożywanie produktów alkoholowych produktów alkoholowych  m.in.:

  • na terenie szkół oraz innych zakładów i placówek oświatowo- wychowawczych, opiekuńczych i domów studenckich;
  • na terenie zakładów pracy oraz miejsc zbiorowego żywienia pracowników;
  • w miejscach i czasie masowych zgromadzeń;
  • w środkach i obiektach komunikacji publicznej;
  • w obiektach zajmowanych przez organy wojskowe i spraw wewnętrznych, jak również w rejonie obiektów koszarowych i zakwaterowania przejściowego jednostek wojskowych.

Po uchwaleniu noweli  zakaz ten dotyczyłby także:

  • stadionów i innych obiektach sportowych, w trakcie trwania imprez sportowych;
  • terenu kąpielisk i pływalni;
  • zakładów opieki zdrowotnej;
  • handlu obnośnego i obwoźnego.

Ponadto ustawa będzie zabraniała kierowania w ruchu wodnym pojazdami innymi niż mechaniczne w stanie po użyciu alkoholu. Co oznacza, że pojawią się też kary grzywny za pływanie rowerem wodnym, łódką czy kajakiem w stanie po użyciu. Jeżeli alkomat potwierdzi stan nietrzeźwości , kara grzywny wyniesie więcej niż 2500 zł.

źródło: www.mz.gov.pl

 


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.