Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

UOKiK karze firmę telekomunikacyjną


27-07-2011

Spółka Virtual Line z Łodzi stosowała niezgodne z prawem postanowienia – uznała Prezes UOKiK i nałożyła karę ponad 4 tys. zł

REKLAMA

Virtual Line zajmuje się świadczeniem usług telekomunikacyjnych w Łodzi. W toku postępowania UOKiK ustalił, że w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy spółka nakazywała zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy. Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.

Ponadto we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie tożsame z wpisanym do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.

Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4 688 zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

źródło: www.uokik.gov.p


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.