Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

Szybki PIT przekonał podatników


19-08-2011

Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Szybki PIT to wszechstronna pomoc resortu finansów przy składaniu rocznych deklaracji podatkowych m.in. przez Internet, we współpracy z czołowymi mediami i przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji. Efekt: trzykrotnie więcej zeznań on-line niż przed rokiem i 2 mln zł oszczędności.

REKLAMA

Do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów. To trzy razy tyle co w ubiegłym roku.

Oznacza to, że przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Aktywną od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano również profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.

O akcji Szybki PIT informowały dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET. Dzięki audycjom, artykułom i dyżurom ekspertów MF w redakcjach można było uzyskać pomoc w wypełnieniu PIT czy stosowaniu ulg i odliczeń. Akcja obejmowała również inne formy edukacji i udogodnień dla podatników, realizowane przez resort finansów. Dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych, które były okazją do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości podatkowych. Tylko podczas soboty pracującej 30.04. do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT. Za lokalną promocję kampanii odpowiadali rzecznicy izb skarbowych.

źródło: mf.gov.pl

 


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.