Przewoźnik zgubił Twój bagaż? I nie wiesz co robić?
Po wylądowaniu na lotnisku dowiadujesz się, że przewoźnik zagubił twój bagaż lub walizka uległa zniszczeniu podczas przeładunku. W takiej sytuacji masz prawo domagać się odszkodowania w wysokości do 1000 SDR (około 4600 PLN).
By otrzymać rekompensatę konsument musisz udowodnić, że poniosłeś szkodę. W tym celu konieczne jest przedstawienie kopii tzw. PIR, czyli protokołu nieprawidłowości bagażowej, który należy wypełnić jeszcze na lotnisku. Następny krok stanowi złożenie reklamacji – w ciągu 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu i 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu (przepisy nie precyzują terminu na reklamację zaginionego bagażu).
Ponadto do udowodnienia wartości poniesionej szkody niezbędne są rachunki za samą walizkę czy przedmioty, które się w niej znajdowały się (np. odzież, kosmetyki itp.). W przeciwnym razie przewoźnik obliczy odszkodowanie na podstawie wagi zarejestrowanego bagażu, a to jest zawsze mniej korzystne dla konsumenta.
źródło: www.konsument.gov.pl