Nie trzeba już podpisywać rachunków
11 marca weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach, zgodnie z którym na rachunkach sprzedaży lub wykonania usługi nie trzeba będzie juz zamieszczać własnoręcznego podpisu wystawcy.
Nie będzie trzeba także umieszczać i wyrazów "oryginał" albo "kopia".
Dotychczasowe przepisy stanowiły, że rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi powinien czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci a także odpowiednio "oryginał" lub "kopia". Uniemożliwiło to przechowywanie to rachunków w postaci elektronicznej.
Po zmianie przepisów na rachunkach konieczne będzie umieszczanie:
- daty wystawienia rachunku,
- numeru rachunku,
- określenia rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług
- ceny jednostkowej towaru lub usługi
- ogólnej sumy należności za towar lub usługę określono liczbowo i słownie.
źródło: mf.gov.pl