Mobilny kontroler?
Szybki i bezpieczny dostęp do poczty korporacyjnej i wewnętrznych zasobów NIK - to główne zalety nowego projektu Mobilny Kontroler. Usprawni on m.in. przepływ informacji podczas kontroli oraz poprawi komfort pracy inspektorów NIK. System zostanie wdrożony w całej Izbie na wiosnę przyszłego roku.
Już w 2011 r. każdy kontroler NIK będzie wyposażony w laptop, mobilny dostęp do Internetu i telefon komórkowy. Do dyspozycji będą także przenośne drukarki i ewentualnie skanery. Najwyższa Izba Kontroli wdraża projekt Mobilny Kontroler.
Dzięki niemu inspektor przebywający w terenie będzie mógł w każdej chwili przesłać informacje do koordynatora kontroli, skonsultować z nim kwestie związane z audytem czy poprosić o pomoc radcę prawnego. Usprawni to zdecydowanie przepływ informacji i komunikację podczas kontroli, szczególnie tych rozległych, koordynowanych, w których udział bierze nawet kilkanaście delegatur NIK.
Zdalny dostęp do zasobów NIK to kolejne ułatwienie, jakie niesie za sobą nowy system. Kontroler na bieżąco będzie mógł skorzystać z wewnętrznych baz np. aktów prawnych.
Jeśli inspektor będzie chciał wydrukować dokumenty, nie będzie zdany na uprzejmość pracowników kontrolowanej przez siebie jednostki. Nie będzie też musiał jechać w tym celu z powrotem do siedziby NIK. Zrobi to na miejscu, używając przenośnej drukarki, którą w razie potrzeby będzie miał ze sobą.
Od niemal roku system wdrażany jest w Delegaturze NIK w Gdańsku. W całej Izbie - centrali i pozostałych 15 delegaturach - wdrożony zostanie na wiosnę przyszłego roku.
źródło: www.nik.gov.pl