Konsultacja prawna - co i jak.
Jak przygotować się do rozmowy z prawnikiem – o czym pamiętać przed konsultacją.
Pamiętaj, że w zależności od złożoności Twojej sprawy oraz jej okoliczności porada prawnika może być procesem długim i skomplikowanym. Jest jednak kilka prostych zasad, które warto stosować. Ich spełnienie zapewni przyśpieszenie wstępnego etapu rozpoznania przez kancelarię poziomu trudności Twojej sprawy. Warto o tym pamiętać zwłaszcza jeżeli rozliczasz się z kancelarią na podstawie stawek godzinowych.
Przede wszystkim w trakcie umawiania się na spotkanie w kancelarii zapytaj o standardowe dokumenty jakie należy przynieść w przypadku twojej sprawy. Jeżeli chodzi o sprawy spadkowe dotyczące nieruchomości oczywiste wydaje się , na przykład, dostarczenie aktów urodzenia czy innych dokumentów stanowiące podstawę roszczeń spadkowych.
Ogólnie stosowaną zasadą jest też dostarczanie dokumentów chronologicznie. Ułatwia to pracę oraz skraca czas. Same dokumenty rozsądnie jest również przechowywać w teczkach czy segregatorach. Jeżeli chodzi o wszelkiego typu korespondencję listowną z sadami czy instytucjami Państwowymi zasadniczą sprawą jest przechowywanie również kopert, w których były dostarczane konkretne pisma.
Na rozmowę dobrze jest też przynieść ewentualne informacje o osobach czy okolicznościach jakie mogą wpłynąć na przebieg naszej sprawy w sądzie. Pamiętajmy jednak, że owe okoliczności muszą być możliwe do udowodnienia przed sądem dlatego również na ich potwierdzenie będą nam potrzebne odpowiednie dowody. Jeżeli chodzi o świadków musimy z kolei być pewni, że zgodzą się oni stawić na sali sądowej i na pewno pozytywnie wpłynął na decyzję sądu.
Niezależnie od samych dokumentów warto przygotować się na to, że w trakcie konsultacji w kancelarii zostaniemy zapytani i wszelkie informacje jakie mogą być ważne w kontekście naszej sprawy. Ważne by być otwartym i rzeczowo odpowiadać na każde pytanie prawnika.
Życzymy pozytywnego rozpatrzenia sprawy!