Internetowy samospis?
Dziś rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny, który potrwa do 30 czerwca 2011. Powszechny spis ludności i mieszkań w 2011r. będzie pierwszym spisem powszechnym od czasu, kiedy Polska stała się państwem członkowskim Unii Europejskiej. Nowością jest samospis internetowy.
Samospis internetowy w ramach Narodowego Spisu Powszechnego 2011 będzie możliwy od 1 kwietnia do 16 czerwca br. Aby dokonać samospisu należy skorzystać z formularza elektronicznego on-line uruchamianego w przeglądarce internetowej, albo zainstalować na swoim komputerze wersję off-line tego formularza, niewymagającą stałego dostępu do Internetu.
Informacje na formularzu powinny być podane wg stanu w dniu 31 marca 2011 r. o godzinie 24.00
Spis przeprowadza się jako badanie pełne i reprezentacyjne. Badanie reprezentacyjne przeprowadza się u osób stale zamieszkałych i czasowo przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których mieszkania zostały wylosowane do tego badania, pozostałe osoby objęte są badaniem pełnym. Informacja o rodzaju badania jest wyświetlana w aplikacji po zalogowaniu i wprowadzeniu adresu zamieszkania.
Samospisu mogą dokonać osoby, które ukończyły 16 rok życia, dane dotyczące osób małoletnich przekazują osoby pełnoletnie wspólnie z nimi zamieszkałe.
Aby zalogować się do aplikacji formularza on-line należy podać numer Pesel oraz hasło, które można zdefiniować wypełniając formularz identyfikacyjny.
Formularz samospisu internetowego jest dostępny przez okres 14 dni od momentu pierwszego poprawnego zalogowania. W tym czasie użytkownik może logować się wielokrotnie, a stan danych jest zapamiętywany. Po upływie 14 dni dane do logowania tracą ważność i spis zostanie dokończony drogą telefoniczną lub przez rachmistrza.
Szczegółowe informacje dotyczące Narodowego Spisu Powszechnego można uzyskać dzwoniąc pod numer Infolinii:
- 800 800 800- z telefonów stacjonarnych (połączenie bezpłatne),
- 22 44 44 777 z telefonów komórkowych (cena połączenia zgodnie z cennikiem operatora).
źródło: www.stat.gov.pl