Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

GIODO rozpoczął kontrolę w Google


11-08-2011

GIODO 10 maja 2011 r. rozpoczął kontrolę działań Google w zakresie planowanego uruchomienia usługi Google Street View w Polsce. Usługa ta ma polegać na umieszczeniu w Internecie panoramicznych zdjęć ulic największych miast Polski, w których odbędą się mecze mistrzostw w piłce nożnej - Warszawy, Gdańska, Krakowa, Poznania i Wrocławia.

REKLAMA

Tego typu usługę znaną pod nazwą Google Street View koncern uruchomił w wielu państwach świata. Umożliwia ona obejrzenie rzeczywistego wyglądu określonych miejsc.

Jej świadczenie nie może jednak naruszać naszej prywatności i prawa do ochrony danych osobowych, co jest przedmiotem zainteresowania i troski Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO)

Przed rozpoczęciem działań Google Poland Sp. z o.o. zapoznał GIODO z planami dotyczącymi rozszerzenia internetowych map Polski o funkcję Street View. Po trwających dwa miesiące dwustronnych uzgodnieniach i analizach, GIODO określił podstawowe warunki, jakie muszą być spełnione na potrzeby świadczenia tej usługi. To, czy będą dochowane, sprawdzać mają inspektorzy GIODO.

W tym celu 10 maja 2011 r. rozpoczęli w Google kontrolę. Inspektorzy badać będą np. zakres danych zbieranych poprzez wykonywanie zdjęć fotograficznych, a także sprawdzą, czy pojazdy Street View nie gromadzą informacji o wewnętrznej strukturze budynków oraz danych dotyczących sieci bezprzewodowych Wi-Fi przesyłanych przy ich użyciu.

Dodatkowo, zgodnie ze wskazaniami GIODO, Google zobowiązało się do takiego informowania o fotografowaniu miast, aby każdy mógł skorzystać z prawa do ochrony swej prywatności, a zatem informacja o rozpoczęciu dokonywania zdjęć musi być przekazana z odpowiednim wyprzedzeniem. Twarze osób i numery rejestracyjne pojazdów ujawnionych na zdjęciach muszą zostać zamazane przed publikacją zdjęć w sieci. Ponadto GIODO wymaga, aby zdjęcia z samochodu były robione z wysokości nie wyższej niż 3 metry od poziomu ulicy. Jednocześnie pojazdy Google muszą być też dokładnie oznakowane, tak by przechodnie mogli je rozróżnić.

źródło: giodo.gov.pl


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.