Jesteś tutaj:Strona główna Akty prawne Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Rozdział 3. Systemy teleinformatyczne używane do realizacji zadań publicznych, rejestry publiczne oraz wymiana informacji w postaci elektronicznej między podmiotami publicznymi Art. 17a. Zadania Komitetu do spraw Cyfryzacji

Art. 17a. Zadania Komitetu do spraw Cyfryzacji
Dz.U.2024.0.1557 t.j. - Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
1) rozpatrywania projektów dokumentów rządowych i przyjmowania stanowisk w sprawach:
a) ustaw,
b) aktów normatywnych Rady Ministrów,
c) rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów lub ministrów,
d) zarządzeń Prezesa Rady Ministrów;
2) rozpatrywania projektów dokumentów rządowych innych niż określone w pkt 1, w szczególności stanowisk rządu, strategii, polityk, programów, planów, standardów, rekomendacji oraz wytycznych, w tym:
a) procedur realizowania zadań publicznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
b) wskazywania kluczowych kierunków interwencji oraz potrzeb podjęcia działań
– i przyjmowania stanowiska w tych sprawach;
3) monitorowania lub opiniowania przedsięwzięć informatycznych o publicznym zastosowaniu realizowanych przez podmioty publiczne i przyjmowania stanowisk, w tym rekomendacji i wytycznych, w sprawie założeń oraz postępów i efektów realizacji tych przedsięwzięć:
a) niezależnie od ich wartości – w przypadku przedsięwzięć informatycznych o publicznym zastosowaniu, w ramach których jest realizowane co najmniej jedno z działań, o których mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 6 lit. a–d oraz h lub w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 6 lit. f w odniesieniu do lit. a–d, planowanych do finansowania z udziałem środków Unii Europejskiej lub środków z innych źródeł zagranicznych,
b) których wartość przekracza 5 mln zł – w przypadku przedsięwzięć informatycznych o publicznym zastosowaniu, w ramach których jest realizowane co najmniej jedno z działań, o których mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 6 lit. a–d oraz h lub w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 6 lit. f w odniesieniu do lit. a–d, planowanych do finansowania z udziałem innych środków niż środki, o których mowa w lit. a,
c) których wartość przekracza 15 mln zł – w przypadku przedsięwzięć informatycznych o publicznym zastosowaniu, o których mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 6 lit. e lub f w odniesieniu do lit. e
– z wyłączeniem przedsięwzięć informatycznych jednostek samorządu terytorialnego, związków takich jednostek, związków metropolitalnych, samorządowych jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, samorządowych instytucji kultury, samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych oraz innych samorządowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej;
4) monitorowania realizacji strategii oraz przyjmowania stanowiska w tej sprawie;
5) monitorowania realizacji innych dokumentów o charakterze strategicznym, polityk i programów rozwoju, związanych z informatyzacją państwa, wskazanych przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów i przyjmowanie stanowisk w tych sprawach.
2. Na wniosek podmiotu realizującego przedsięwzięcie informatyczne o publicznym zastosowaniu przewodniczący Komitetu może zwolnić to przedsięwzięcie z monitorowania lub opiniowania, o których mowa w ust. 1 pkt 3, ze względu na szczególny interes publiczny.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera opis założeń przedsięwzięcia, którego ma dotyczyć zwolnienie, oraz wskazanie istnienia szczególnego interesu publicznego uzasadniającego takie zwolnienie.
4. W przypadku gdy informacje wskazane we wniosku, o którym mowa w ust. 2, nie są wystarczające do jego oceny, w szczególności do oceny istnienia szczególnego interesu publicznego, przewodniczący Komitetu zwraca się do podmiotu realizującego przedsięwzięcie informatyczne o publicznym zastosowaniu o uzupełnienie wniosku i wskazuje termin jego uzupełnienia, a także może zasięgnąć opinii właściwego ministra kierującego działem administracji rządowej, którego dotyczy przedsięwzięcie.
5. Przewodniczący Komitetu zwalnia przedsięwzięcie informatyczne o publicznym zastosowaniu z monitorowania lub opiniowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, albo odmawia jego zwolnienia, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2.
6. W przypadku odmowy zwolnienia, o której mowa w ust. 5, podmiot realizujący przedsięwzięcie informatyczne o publicznym zastosowaniu może wystąpić do Komitetu o zwolnienie, ponownie wskazując na istnienie szczególnego interesu publicznego. W przypadku odmowy zwolnienia przedsięwzięcie podlega monitorowaniu lub opiniowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
7. Na wniosek podmiotu realizującego zadania publiczne innego niż podmiot publiczny i za zgodą przewodniczącego Komitetu Komitet może monitorować lub opiniować przedsięwzięcie informatyczne o publicznym zastosowaniu realizowane przez ten podmiot oraz przyjmować stanowisko Komitetu w sprawie założeń oraz postępów i efektów realizacji takiego przedsięwzięcia. Przepisy ust. 3–5 stosuje się odpowiednio, z tym że we wniosku nie wskazuje się na istnienie szczególnego interesu publicznego.

Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł