Jesteś tutaj:Strona główna Akty prawne Rozporządzenie Ministra Rozwoju I Finansów w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe Rozdział 2. Szczegółowe wymagania dla podmiotów świadczących usługi rozwojowe § 7 Warunki w zakresie zapewniania należytej jakości świadczenia usług rozwojowych

§ 7 Warunki w zakresie zapewniania należytej jakości świadczenia usług rozwojowych
Artykuł nie obowiązuje. Akt uchylony z dniem 2023-08-24.
Dz.U.2021.0.210 t.j. - AKT ARCHIWALNY -Rozporządzenie Ministra Rozwoju I Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe
1) posiada określoną misję swojej działalności oraz zdefiniowane cele strategiczne i operacyjne, które są okresowo weryfikowane i aktualizowane;
2) prowadzi działalność zgodnie z dokumentami założycielskimi oraz obowiązującymi przepisami prawa;
3) posiada procedury kontroli wewnętrznej i ewaluacji działań, które systematycznie analizuje oraz podejmuje działania korygujące i zapobiegawcze;
4) posiada system monitorowania jakości usług rozwojowych i zadowolenia usługobiorcy, w szczególności identyfikacji oraz sposobu likwidacji zagrożeń i wykorzystania szans;
5) określa wymagania dotyczące dostarczanej usługi rozwojowej dla usługobiorcy zgodnie z:
a) obowiązującymi przepisami prawa,
b) wymaganiami wyspecyfikowanymi przez usługobiorcę,
c) wymaganiami nieustalonymi przez usługobiorcę, ale niezbędnymi do realizacji usługi rozwojowej;
6) określa i wdraża skuteczną komunikację z usługobiorcą odnośnie do informacji zwrotnych od usługobiorcy, w tym reklamacji;
7) prowadzi:
a) nadzór nad udokumentowanymi informacjami,
b) nadzór nad usługą rozwojową niezgodną z wymaganiami określonymi dla danej usługi,
c) działania korygujące.
2. Podmiot spełnia warunki w zakresie zapewniania należytej jakości świadczenia usług, których dotyczy wpis podmiotu do rejestru i o których mowa w § 3 pkt 1 lit. a i pkt 2, jeżeli spełnia warunki określone w ust. 1 oraz:
1) określa cele i zakres tematyczny usług rozwojowych zgodnie z wymaganiami wyspecyfikowanymi przez usługobiorców, a także
2) posiada certyfikat lub dokument poświadczający udzielenie akredytacji, potwierdzający spełnienie wymogów, o których mowa w pkt 1, w ust. 1 oraz w § 6 ust. 1
– z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Certyfikat lub dokument poświadczający udzielenie akredytacji, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, jest wydawany:
1) dla każdego podmiotu świadczącego usługi rozwojowe po spełnieniu przez ten podmiot co najmniej warunków, o których mowa w ust. 1 i ust. 2 pkt 1 oraz w § 6 ust. 1, oraz
2) po przeprowadzeniu przez jednostkę wydającą certyfikat lub dokument poświadczający udzielenie akredytacji, o której mowa w ust. 4, niepowiązaną osobowo lub kapitałowo, w rozumieniu art. 6c wybór wykonawcy i zakup towarów i usług przez podmiot ubiegający się o wsparcie Agencji lub który otrzymał wsparcie ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, z podmiotem świadczącym usługi rozwojowe, audytu certyfikującego albo akredytującego w oparciu o procedurę przeprowadzania audytu:
a) w siedzibie podmiotu oraz na podstawie dokumentów,
b) przez kadrę audytorską spełniającą wymagania określone dla danej certyfikacji lub akredytacji,
c) z zachowaniem bezstronności i obiektywizmu,
d) w sposób pozwalający na sprawdzenie zgodności działań podejmowanych przez podmiot z procedurami określonymi dla danego procesu certyfikacji lub akredytacji,
e) zakończonego sporządzeniem raportu, zawierającego co najmniej udokumentowanie przeprowadzenia audytu, ocenę zgodności lub braku zgodności działań podejmowanych przez podmiot z wymaganiami określonymi dla danego procesu certyfikacji lub akredytacji oraz wskazanie ewentualnych działań korygujących i terminu ich wdrożenia;
3) na okres nie dłuższy niż 5 lat, przy czym ponowne wydanie certyfikatu albo dokumentu potwierdzającego akredytację następuje po przeprowadzeniu audytu, zgodnie z warunkami, o których mowa w pkt 2.
4. Jednostką wydającą certyfikat lub dokument poświadczający udzielenie akredytacji jest:
1) jednostka certyfikująca lub akredytująca systemy zarządzania w zakresie usług sklasyfikowanych w działach 70 i 85 klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2, ujętych w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz. Urz. UE L 393 z 30.12.2006, str. 1, z późn. zm.), posiadająca akredytację udzieloną przez Polskie Centrum Akredytacji, lub jednostka akredytująca będąca sygnatariuszem Wielostronnego Porozumienia EA (European Cooperation for Accreditation Multilateral Agreement);
2) jednostka sektora finansów publicznych;
3) inna niż wymieniona w pkt 1 lub 2 jednostka wydająca certyfikaty lub dokumenty poświadczające udzielenie akredytacji
– w przypadku certyfikatów lub dokumentów poświadczających udzielenie akredytacji wydawanych zgodnie
z warunkami, o których mowa w ust. 3, od co najmniej roku, licząc od dnia wydania pierwszego certyfikatu lub dokumentu poświadczającego udzielenie akredytacji do dnia złożenia wniosku.
5. Uznaje się, że podmiot, który:
1) jest instytucją certyfikującą, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, lub podmiotem działającym na podstawie upoważnienia, o którym mowa w art. 47 ust. 2 tej ustawy,
2) posiada akredytację w zakresie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, o której mowa w art. 118 postępowanie w sprawie przyznania akredytacji na kształcenie ustawiczne w formie pozaszkolnej ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949),
3) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych prowadzących do zdobycia kwalifikacji potwierdzonych dyplomami mistrza i świadectwami czeladniczymi wydawanymi po przeprowadzeniu egzaminów w zawodach, o których mowa w art. 3 ust. 3a ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2016 r. poz. 1285 oraz z 2017 r. poz. 60),
4) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych prowadzących do zdobycia kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 katalog pojęć ustawowych ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.),
5) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych prowadzących do zdobycia lub potwierdzenia kwalifikacji nadawanych po ukończeniu kursów dokształcających i szkoleń, o których mowa w art. 6 uprawnienia uczelni ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym,
6) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych prowadzących do zdobycia kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, o których mowa w art. 2 zadania Akademii ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2016 r. poz. 572, 1311, 1933 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 624 i 1089),
7) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych prowadzących do zdobycia kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 podstawowa działalność instytutu ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1158 i 1452),
8) posiada uprawnienia do świadczenia usług rozwojowych w zakresie wskazanym innymi przepisami prawa, w których określono wymagania w zakresie świadczenia tych usług, nadane przez zewnętrzny podmiot – spełnia wymagania w zakresie zapewniania należytej jakości świadczenia wyłącznie tych usług.
6. Podmiot spełnia warunki w zakresie zapewniania należytej jakości świadczenia usług, o których mowa w § 3 pkt 1 lit. b, jeżeli spełnia warunki określone w ust. 1 oraz:
1) posiada strukturę organizacyjną odpowiednią do specyfiki działania podmiotu, w tym świadczenia tych usług;
2) posiada opracowany system zasad wyboru, weryfikacji oraz sposobu współpracy z podwykonawcami lub dostawcami;
3) posiada jednoznacznie określony zakres odpowiedzialności oraz uprawnień pracowników i ich wymaganych kompetencji;
4) posiada wdrożony i funkcjonujący system ciągłego doskonalenia i rozwoju pracowników;
5) określa i wdraża skuteczną komunikację z usługobiorcą odnośnie do:
a) informacji o usłudze,
b) zapytań handlowych,
c) postępowań z umowami lub zamówieniami,
d) wprowadzania zmian do zapytań handlowych lub umów;
6) posiada opisane zasady postępowania dotyczące:
a) pierwszego kontaktu z podmiotem korzystającym z usług, w tym sposobu postępowania w przypadku braku możliwości zrealizowania usług,
b) gromadzenia danych o podmiotach korzystających z usług oraz o zrealizowanych usługach, zapewniające poufność informacji, w szczególności ochronę danych osobowych,
c) prowadzenia sprawozdawczości na potrzeby Agencji.

Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł