Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

Ustawa o repatriacji


Dz.U.2022.0.1105 t.j. - Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji

Rozdział 6a. Odznaka honorowa „Zasłużony dla repatriacji”

Art. 28a. Tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji”

1. Osobom fizycznym, w uznaniu ich zasług w związku z prowadzeniem działalności na rzecz repatriantów, może zostać przyznana odznaka honorowa „Zasłużony dla repatriacji”.
2. Odznakę, o której mowa w ust. 1, przyznaje Prezes Rady Ministrów z własnej inicjatywy albo na wniosek Pełnomocnika lub organu statutowego organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów.
3. Wraz z odznaką, o której mowa w ust. 1, wydaje się legitymację potwierdzającą jej przyznanie.
4. Organ statutowy organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów składa wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w ust. 1, za pośrednictwem Pełnomocnika.
5. Pełnomocnik prowadzi ewidencję informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1.
6. Do ewidencji wpisuje się następujące dane dotyczące osób, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) imiona rodziców;
4) państwo zamieszkania;
5) obywatelstwo;
6) datę przyznania odznaki.
7. Pełnomocnik, po powzięciu informacji o zgonie osoby, której została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1, zarządza protokolarne i komisyjne usunięcie danych dotyczących tej osoby z ewidencji.

Art. 28b. Wniosek o przyznanie odznaki „Zasłużony dla repatriacji”

1. Wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1, zawiera:
1) następujące dane dotyczące osoby przedstawionej do wyróżnienia:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) numer PESEL,
c) datę i miejsce urodzenia,
d) imiona rodziców,
e) państwo zamieszkania,
f) obywatelstwo,
g) adres do korespondencji;
2) informacje uzasadniające przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1;
3) nazwę albo imię i nazwisko i podpis wnioskodawcy lub osoby działającej w imieniu wnioskodawcy oraz datę złożenia wniosku.
2. Prezes Rady Ministrów rozpatruje wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1, w terminie 60 dni od dnia jego otrzymania.
3. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) wzór wniosku o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1,
2) wzór i sposób noszenia odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1,
3) wzór legitymacji potwierdzającej przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1,
4) sposób prowadzenia ewidencji informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w art. 28a tryb przyznawania i ewidencja odznaki „Zasłużony dla repatriacji” ust. 1
– mając na uwadze potrzebę ujednolicenia sposobu składania wniosków, wzornictwo stosowane w polskiej falerystyce oraz zakres danych wpisywanych do ewidencji.
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.