
Art. 16. Dane otrzymywane przez ministra przy tworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego
Dz.U.2024.0.1045 t.j. - Ustawa z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
1) Krajowego Rejestru Sądowego:
a) nazwę lub firmę, pod którą podmiot działa,
b) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,
c) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
d) numer KRS,
e) oznaczenie formy prawnej,
f) siedzibę i adres,
g) adres do korespondencji,
h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501;
2) Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:
a) imię i nazwisko,
b) firmę,
c) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,
d) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
e) adres do doręczeń,
f) numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501,
g) adres poczty elektronicznej, na który zostanie przesłana informacja o utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz o sposobie aktywacji skrzynki doręczeń - w przypadku braku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń,
h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501 - w przypadku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń;
3) operatora wyznaczonego – dane, o których mowa w art. 14 wniosek o utworzenie dla podmiotu niepublicznego adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego ust. 1 lub 2.
(Art. 16 ust. 1 wchodzi w życie z dniem, który zostanie określony w komunikacie Ministra właściwego do spraw informatyzacji i ogłoszony w Dz. U. RP)
2. Po utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i przyporządkowaniu do niego skrzynki doręczeń minister właściwy do spraw informatyzacji przesyła informację o jego utworzeniu na adres poczty elektronicznej, o którym mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 1 lit. h albo w ust. 1 pkt 2 lit. g oraz h.
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji:
1) wpisuje adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego do bazy adresów elektronicznych po aktywacji adresu do doręczeń elektronicznych;
2) przesyła informację o wpisie na adres do doręczeń elektronicznych, którego dotyczy wpis.
4. Przesłanie informacji, o której mowa w ust. 3 pkt 2, nie podlega opłacie.

Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł