Jesteś tutaj:Strona główna Akty prawne Ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (w trakcie aktualizacji) Rozdział 2. Szczególne rozwiązania, które mogą być stosowane w przypadku wystąpienia powodzi Art. 35h. Rozstrzygnięcie przez ZUS o umorzeniu należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi

Art. 35h. Rozstrzygnięcie przez ZUS o umorzeniu należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi
Dz.U.2024.0.654 t.j. - Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi
2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydaje decyzję:
1) o nie uwzględnieniu w całości wniosku o umorzenie albo o uwzględnieniu w części tego wniosku;
2) o odmowie umorzenia, o którym mowa w art. 35f umorzenie należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi;
3) o obowiązku opłacenia składek umorzonych na podstawie art. 35f umorzenie należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi.
3. Od decyzji, o których mowa w ust. 2, przysługuje odwołanie do właściwego sądu w terminie i według zasad określonych w przepisach ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego dla postępowań w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych. Przepisy art. 83 świadczenia przyznane przez Prezesa Zakładu ust. 5–7 i art. 83a ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych stosuje się odpowiednio.
4. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wraz z odwołaniem przekazuje do sądu akta sprawy w postaci wydruków z systemu teleinformatycznego. Wydruki zastępują dokumenty elektroniczne.
5. Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma w sprawie umorzenia, o którym mowa w art. 35f umorzenie należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi, Zakład Ubezpieczeń Społecznych może doręczać w postaci elektronicznej na profilu informacyjnym. Informacja o umieszczeniu na profilu informacyjnym decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji lub innego pisma w wymienionych sprawach może zostać przesłana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na wskazany na profilu informacyjnym adres poczty elektronicznej lub numer telefonu.
6. Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma, o których mowa w ust. 5, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, albo zamieszcza się w nich imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby upoważnionej do ich wydania.
7. Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma uznaje się za doręczone:
1) w momencie ich odbioru na profilu informacyjnym;
2) po upływie 14 dni od dnia umieszczenia na profilu informacyjnym decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji lub innego pisma – w przypadku ich nieodebrania.

Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł