Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestru okrętowego i postępowania rejestrowego


Dz.U.2003.47.400 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 stycznia 2003 r. w sprawie rejestru okrętowego i postępowania rejestrowego

Rozdział 1. Księgi rejestrowe

§ 8. Księga rejestrowa

1. Księgę rejestrową prowadzi się oddzielnie dla każdego statku i każdego statku w budowie.
2. Księga rejestrowa może składać się z więcej niż jednego tomu.

§ 9. Oznaczenia na pierwszej stronie księgi rejestrowej

1. Na pierwszej stronie księgi rejestrowej zamieszcza się:
1) oznaczenie izby morskiej prowadzącej rejestr;
2) odpowiednią nazwę rodzaju rejestru ("Rejestr okrętowy stały", "Rejestr okrętowy tymczasowy" lub "Rejestr okrętowy statków w budowie");
3) numer rejestrowy księgi, stanowiący równocześnie numer rejestrowy statku lub statku w budowie;
4) numer tomu księgi rejestrowej, jeżeli składa się ona z więcej niż jednego tomu;
5) oznaczenie identyfikacyjne lub nazwę statku lub statku w budowie.
2. Numer rejestrowy tworzą: litery RO, pierwsza litera siedziby izby morskiej prowadzącej rejestr, umieszczona w nawiasie litera S, T lub B oznaczająca rodzaj rejestru oraz kolejny numer repertorium ksiąg rejestrowych.

§ 10. Wzmianki na pierwszej stronie księgi rejestrowej

1. Na pierwszej stronie księgi rejestrowej zamieszcza się także wzmianki o:
1) zamknięciu księgi;
2) zmianie właściwości izby morskiej do prowadzenia rejestru;
3) złożeniu księgi do archiwum.
2. Na ostatniej stronie tomu księgi zamieszcza się wzmiankę stwierdzającą ilość stron. Karty ksiąg powinny być ponumerowane i przesznurowane. Końce sznurka przymocowuje się trwale i opatruje pieczęcią izby morskiej. Księgi rejestrowe powinny być oprawione w sposób trwały.
3. Wzmianki, o których mowa w ust. 1 i 2, podpisują przewodniczący izby morskiej i sekretarz, podając równocześnie datę sporządzenia wzmianki.

§ 11. Zamknięcie księgi rejestrowej

1. Zamknięcie księgi rejestrowej następuje w przypadku wykreślenia statku z rejestru.
2. Zamknięcia księgi dokonuje się przez zamieszczenie wzmianki o zamknięciu na pierwszej stronie księgi i przekreślenie czerwonymi liniami na krzyż wszystkich stron księgi. W treści wzmianki wskazuje się podstawę zamknięcia księgi.
3. Księgę zamkniętą składa się do archiwum izby morskiej.
4. O złożeniu księgi do archiwum sekretarz czyni wzmiankę w aktach rejestrowych.

§ 12. Zmiana właściwości izby morskiej do prowadzenia rejestru

1. W razie zmiany właściwości izby morskiej do prowadzenia rejestru należy księgę rejestrową i akta rejestrowe przekazać tej izbie.
2. Izba morska, która stała się właściwa do prowadzenia rejestru, oznacza stronę tytułową księgi zgodnie z nowymi danymi, ujmując dotychczasowe dane ulegające zmianie w nawias poprzedzony wyrazem "dawniej" i zawiadamia o zmianie właściwości osoby zainteresowane.

§ 13. Przeniesienie wpisów do nowej księgi rejestrowej

1. Przeniesienie wpisów do nowej księgi rejestrowej może nastąpić, jeżeli izba morska uzna, że wymaga tego przejrzystość rejestru. Nowa księga zawiera wzmiankę o numerze starej księgi.
2. Zgodność wpisów w nowej księdze z treścią księgi, z której zostały przeniesione, potwierdza podpisem przewodniczący izby morskiej.
3. O przeniesieniu wpisów wskazanych w rejestrze izba morska zawiadamia właścicieli, armatora oraz inne osoby, których prawa lub roszczenia ujawniono w rejestrze.
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.