Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ
AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na biegłych rewidentów
Akt uchylony z dniem 2015-01-01.
Dz.U.2014.0.391 t.j. - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na biegłych rewidentów
Warunkiem przystąpienia do postępowania kwalifikacyjnego jest złożenie do Komisji Egzaminacyjnej, zwanej dalej "Komisją", w terminie określonym przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, zgłoszenia o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego oraz kwestionariusza osobowego zawierającego:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) rodzaj i numer dokumentu tożsamości;
4) obywatelstwo;
5) wykształcenie;
6) adres zamieszkania i adres do korespondencji;
7) fotografię.
W przypadku osób, o których mowa w art. 5 wpis do rejestru biegłych rewidentów ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, zwanej dalej "ustawą", warunkiem przystąpienia do postępowania kwalifikacyjnego jest złożenie do Komisji zgłoszenia o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego wraz z następującymi dokumentami:
1) kwestionariuszem osobowym, o którym mowa w § 2;
2) dokumentem potwierdzającym posiadanie uprawnień do wykonywania zawodu biegłego rewidenta, o których mowa w art. 5 wpis do rejestru biegłych rewidentów ust. 3 lub 4 ustawy, wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku osób, o których mowa w art. 11 skreślenie z rejestru ust. 3 ustawy, warunkiem przystąpienia do postępowania kwalifikacyjnego jest złożenie do Komisji zgłoszenia o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego i dokumentów, o których mowa w § 2, oraz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków, o których mowa w art. 5 wpis do rejestru biegłych rewidentów ust. 2 pkt 5 i 7 ustawy.
W przypadku gdy zgłoszenie o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego nie wymagań formalnych lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów, Komisja wzywa do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania.
1. Osoby, które spełniają warunki przystąpienia do postępowania kwalifikacyjnego, są zawiadamiane pisemnie przez Komisję, w terminie miesiąca od dnia otrzymania zgłoszenia wraz z wymaganymi dokumentami, o dopuszczeniu do postępowania kwalifikacyjnego.
2. Osoba dopuszczona do postępowania kwalifikacyjnego, zwana dalej "kandydatem na biegłego rewidenta", zostaje wpisana przez Komisję na listę kandydatów na biegłych rewidentów. Lista kandydatów na biegłych rewidentów zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) rodzaj i numer dokumentu tożsamości;
4) obywatelstwo;
5) wykształcenie;
6) adres zamieszkania i adres do korespondencji.
3. Kandydatowi na biegłego rewidenta Komisja nadaje numer ewidencyjny.
Komisja zawiadamia pisemnie kandydata na biegłego rewidenta o zakwalifikowaniu do egzaminów, o których mowa w art. 5 wpis do rejestru biegłych rewidentów ust. 2 pkt 6, ust. 3 i 4 ustawy, oraz egzaminu dyplomowego, podając dokładny termin i miejsce przeprowadzenia egzaminu oraz zasady dokonywania oceny udzielonych odpowiedzi i termin ogłoszenia wyników.