Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego


Dz.U.2016.0.1972 t.j. - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 listopada 2010 r. w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego

Rozdział 3. Szczegółowe zadania przewodniczącego i sekretarza Komisji Egzaminacyjnej, przewodniczących oraz sekretarzy składów egzaminacyjnych

§ 6. Zadania przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej

1. Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) udzielanie kandydatom wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym,
7) wyznaczanie członków Komisji Egzaminacyjnej do realizacji bieżących prac Komisji Egzaminacyjnej, w tym przygotowania do publikacji wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych, o którym mowa w art. 22 Komisja Egzaminacyjna ust. 12 ustawy.
2. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej może powołać do prowadzenia prac mających na celu zawarcie umowy, o której mowa w art. 22 Komisja Egzaminacyjna ust. 13a ustawy, trzyosobowy zespół spośród członków Komisji Egzaminacyjnej i wyznaczyć z jego składu przewodniczącego zespołu. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej akceptuje sprawozdanie z przeprowadzonych prac sporządzone przez zespół.

§ 7. Zadania sekretarza Komisji Egzaminacyjnej

1. Do zadań sekretarza Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) ogłaszanie informacji o miesiącu, w którym zostanie przeprowadzona część pisemna egzaminu, i ustalanie terminów części pisemnej i ustnej egzaminu oraz podawanie ich do publicznej wiadomości;
2) sporządzanie listy kandydatów zakwalifikowanych na wyznaczony termin egzaminu, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów;
3) informowanie kandydatów, nie później niż w terminie 10 dni przed dniem egzaminu, o terminie i miejscu przeprowadzenia części pisemnej lub ustnej egzaminu oraz o nadanym indywidualnym numerze kandydata;
4) rozpatrywanie wniosków o zmianę terminu przystąpienia do części pisemnej lub ustnej egzaminu;
5) ogłaszanie wyników części pisemnej egzaminu;
6) rozpatrywanie wniosków o zwrot opłaty egzaminacyjnej;
7) rozpatrywanie wniosków o udostępnienie do wglądu pracy egzaminacyjnej oraz wyznaczanie członka Komisji Egzaminacyjnej obecnego przy wglądzie do prac egzaminacyjnych;
8) akceptowanie wniosku przewodniczącego składu egzaminacyjnego o wypłatę wynagrodzeń dla członków składu egzaminacyjnego za przeprowadzenie egzaminu;
9) przygotowanie wniosków o wypłatę wynagrodzeń dla członków Komisji Egzaminacyjnej za:
a) udział w posiedzeniach Komisji Egzaminacyjnej,
b) ustalenie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych,
c) dokonanie ponownej oceny pracy egzaminacyjnej,
d) udział w pracach zespołu, o którym mowa w § 6 ust. 2,
10) podawanie do publicznej wiadomości informacji o odwołaniu części pisemnej lub ustnej egzaminu.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, sekretarz Komisji Egzaminacyjnej wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

§ 8. Zadania przewodniczącego składu egzaminacyjnego

Do zadań przewodniczącego składu egzaminacyjnego należy:
1) przekazywanie informacji, o których mowa w § 22 ust. 3;
2) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem egzaminu;
3) wykluczanie, w przypadkach określonych w § 23 ust. 1, kandydata z egzaminu;
4) informowanie kandydata o wyniku części ustnej egzaminu;
5) dokonywanie ponownej oceny pracy egzaminacyjnej oraz sporządzanie uzasadnienia tej oceny;
6) sporządzenie wniosku o wypłatę wynagrodzeń dla członków składu egzaminacyjnego za przeprowadzenie egzaminu.

§ 9. Zadania sekretarza składu egzaminacyjnego

Do zadań sekretarza składu egzaminacyjnego należy:
1) sporządzenie protokołu z przebiegu części pisemnej i ustnej egzaminu;
2) zapewnienie prawidłowego dokumentowania przebiegu egzaminu.
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.