Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

Regulamin pracy Rady Ministrów


- Uchwała Nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. - Regulamin pracy Rady Ministrów

Rozdział 1. Przepisy ogólne

§ 19. Pojęcie projektu dokumentu rządowego

1. W rozumieniu niniejszej uchwały projektem dokumentu rządowego jest projekt:
1) ustawy;
2) aktu normatywnego Rady Ministrów;
3) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów lub ministra;
4) zarządzenia Prezesa Rady Ministrów.
2. W rozumieniu niniejszej uchwały projektem dokumentu rządowego jest także projekt innego dokumentu, w szczególności strategii, programu, sprawozdania, informacji, stanowiska Rządu do pozarządowego projektu ustawy lub innego stanowiska, przewidzianego w obowiązujących przepisach, zleconego przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów albo przygotowywanego za jego zgodą w celu przedstawienia Radzie Ministrów.
3. Postępowanie z projektami umowy międzynarodowej, instrukcji negocjacyjnej i innych dokumentów związanych z zawieraniem i wypowiadaniem umów międzynarodowych regulują odrębne przepisy.

§ 20. Uprawnienie do opracowania i wniesienia do rozpatrzenia projektu dokumentu rządowego

1. Do opracowania, prowadzenia procesu uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania oraz wnoszenia do rozpatrzenia projektu dokumentu rządowego jest uprawniony:
1) członek Rady Ministrów, stosownie do zakresu swojej właściwości,
2a) Prezes Rządowego Centrum Legislacji,
2) Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
3) inny podmiot, jeżeli:
a) został upoważniony przez Prezesa Rady Ministrów,
b) upoważnienie do opracowania, prowadzenia procesu uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania oraz wnoszenia do rozpatrzenia projektu dokumentu rządowego wynika z przepisów odrębnych, w szczególności upoważniony w tym zakresie pełnomocnik Rządu
- zwany dalej "organem wnioskującym".
2. Minister może upoważnić do opracowania lub do prowadzenia procesu uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania projektu dokumentu rządowego centralny organ administracji rządowej podległy temu ministrowi lub przez niego nadzorowany. W takim przypadku do upoważnionego organu stosuje się przepisy dotyczące organu wnioskującego.

§ 21. Postępowanie z projektami dokumentów rządowych

Postępowanie z projektami dokumentów rządowych obejmuje:
1) opracowanie projektu;
2) uzgodnienia, konsultacje publiczne lub opiniowanie projektu;
3) rozpatrzenie projektu przez komitet lub komitety właściwe do rozpatrywania określonych kategorii spraw;
4) rozpatrzenie projektu przez Stały Komitet Rady Ministrów;
5) rozpatrzenie projektu przez komisję prawniczą - w przypadku projektu ustawy oraz projektu rozporządzenia;
5a) potwierdzenie projektu przez Stały Komitet Rady Ministrów - w przypadku projektu ustawy oraz projektu rozporządzenia;
6) rozpatrzenie projektu przez Radę Ministrów.

§ 23. Opis procedur przyjmowania projektów dokumentów rządowych

Prezes Rządowego Centrum Legislacji opracowuje do celów informacyjnych, udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji i aktualizuje opisy procedur przyjmowania projektów dokumentów rządowych odnośnie do poszczególnych rodzajów dokumentów.
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.