Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa


LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

Art. 293. Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub organizacja pozarządowa


Dz.U.2024.0.1221 - Ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej
1. Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż wskazany w art. 288 zakres umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej i art. 292 przepisy stosowane odpowiednio do użytkownika końcowego będącego mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub organizacją pozarządową określa w szczególności:
1) strony umowy;
2) dane kontaktowe przedsiębiorcy komunikacji elektronicznej;
3) główne cechy świadczonej usługi ze wskazaniem wszystkich elementów składających się na opłatę abonamentową lub inną okresową opłatę, w tym część opłaty stanowiącej cenę za:
a) świadczenie usługi komunikacji elektronicznej,
b) zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
c) promocyjne urządzenie końcowe
– jeżeli zostały one uwzględnione w opłacie abonamentowej lub innej okresowej opłacie;
4) dane dotyczące jakości usług, w szczególności minimalne oferowane poziomy jakości usług;
5) cenę usługi, w tym cenę za jej aktywację, cenę za jednostkę rozliczeniową usługi oraz inne powtarzalne lub oparte na zużyciu opłaty;
6) numer przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej – także adres zakończenia sieci;
7) termin przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej lub termin rozpoczęcia świadczenia usług;
8) okres obowiązywania umowy oraz warunki przedłużenia i wypowiedzenia umowy, w tym:
a) minimalne wykorzystanie usługi lub okres obowiązywania umowy, wymagane do skorzystania z warunków promocyjnych,
b) warunki zmiany dostawcy usług komunikacji elektronicznej oraz wysokość i zasady wypłaty odszkodowania za opóźnienia lub nadużycia związane ze zmianą dostawcy usług komunikacji elektronicznej, a także procedury stosowane w tym zakresie,
c) zasady wypłaty odszkodowania należnego w momencie wypowiedzenia umowy w trybie art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 1, w tym informacje na temat odblokowania telekomunikacyjnego promocyjnego urządzenia końcowego lub warunki jego zwrotu w przypadku nieskorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 309 odszkodowanie za zachowanie promocyjnego urządzenia końcowego, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
9) pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
10) okres rozliczeniowy i sposoby dokonywania płatności;
11) sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
12) tryb i warunki dokonywania zmiany umowy, w tym okoliczności jej zmiany wskazane w art 306-308 ustawy;
13) ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji;
14) ograniczenia w zakresie korzystania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, o ile zostały one wprowadzone przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej lub na jego zlecenie;
15) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
16) sposoby uzyskania informacji na temat obowiązujących cen i kosztów usług serwisowych;
17) warunki korzystania z wydanego urządzenia końcowego, w tym opłaty związane z korzystaniem z tego urządzenia;
18) warunki zwrotu wydanego urządzenia końcowego, w przypadku zakończenia obowiązywania umowy, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
19) dane dotyczące funkcjonalności świadczonej usługi obejmujące informacje o:
a) ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych lub dostępie do informacji o lokalizacji dzwoniącego użytkownika końcowego ze względu na brak możliwości technicznych,
b) zasadach umieszczania danych abonenta w spisie abonentów;
20) zakres działań podejmowanych przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa sieci lub usług, zagrożeniami takim naruszeniem lub podatnością na wystąpienie naruszenia, które mogą mieć wpływ na usługi świadczone abonentowi oraz sposób informowania abonenta o tych działaniach;
21) wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, w szczególności w przypadku, gdy nie został osiągnięty określony w umowie poziom jakości świadczonej usługi.
2. Do umowy, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów art 285–288, art. 300 informacje publikowane przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej świadczącego usługę dostępu do internetu lub usługę komunikacji interpersonalnej, art. 301 określenie umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej w zakresie usług telekomunikacyjnych ust. 1, art. 303 zapewnianie możliwości uzyskania połączenia głosowego z konsultantem dostawcy usług, art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 3 oraz art. 331 zwrot pozostałych na koncie środków z doładowań, jeżeli warunki umowy ustalane są indywidualnie.
LexLege.pl

Uzyskaj dostęp

do pełnej bazy

ponad 260 000

orzeczeń.

Sprawdź

LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa

LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena: 20,00 zł

Kup dostęp
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena: 49,00 zł

Kup dostęp
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena: 279,00 zł

Kup dostęp
TESTUJ TERAZ
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.