Jesteś tutaj:Strona główna Akty prawne Prawo telekomunikacyjne Dział II. Regulowanie rynku telekomunikacyjnego Rozdział 1. Analiza rynku, postępowanie w sprawie określania rynków właściwych, nakładania, zmiany i uchylania obowiązków regulacyjnych Art. 22. Postępowanie po przeprowadzeniu analizy rynku
Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ
Art. 22. Postępowanie po przeprowadzeniu analizy rynku
Dz.U.2024.0.34 t.j. - Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne
1) określenia rynku właściwego, zgodnie z prawem konkurencji, uwzględniając uwarunkowania krajowe oraz w największym możliwie stopniu zalecenie Komisji i wytyczne, o których mowa w art. 19 uwzględnianie wytycznych i stanowiska Komisji Europejskiej ust. 3, w zakresie wyrobów i usług telekomunikacyjnych, zwanego dalej „rynkiem właściwym”;
2) ustalenia, czy na rynku właściwym występuje przedsiębiorca telekomunikacyjny o znaczącej pozycji rynkowej lub przedsiębiorcy telekomunikacyjni zajmujący kolektywną pozycję znaczącą;
3) wyznaczenia przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o znaczącej pozycji rynkowej lub przedsiębiorców telekomunikacyjnych zajmujących kolektywną pozycję znaczącą, w przypadku stwierdzenia, że na rynku właściwym nie występuje skuteczna konkurencja oraz nałożenia na tego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców telekomunikacyjnych zajmujących kolektywną pozycję znaczącą obowiązków regulacyjnych;
4) utrzymania, zmiany albo uchylenia obowiązków regulacyjnych nałożonych na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego o znaczącej pozycji rynkowej lub przedsiębiorców telekomunikacyjnych zajmujących kolektywną pozycję znaczącą przed przeprowadzeniem analizy rynku.
2. Przez obowiązek regulacyjny rozumie się obowiązek, o którym mowa w art. 34 obowiązek zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego, art. 36 obowiązek równego traktowania przedsiębiorców telekomunikacyjnych-40, art. 42 projekt oferty ramowej o dostępie telekomunikacyjnym, art. 44 inne obowiązki w zakresie dostępu telekomunikacyjnego, art. 44b obowiązek rozdziału funkcjonalnego, art. 45 obowiązki regulacyjne niezbędne do zapewnienia użytkownikom końcowym komunikowania się z użytkownikami innego przedsiębiorcy, art. 46 obowiązki przedsiębiorcy o znaczącej pozycji rynkowej na rynku usług detalicznych lub art. 72 wybór dostawcy usług ust. 3.
Orzeczenia: 18
Porównania: 1
Do
Art. 22. Postępowanie po przeprowadzeniu analizy rynku
sąd wydał
18
orzeczeń
Sprawdź
Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł