
§ 37 Formy nadzoru nad prowadzeniem ewidencji papierów wartościowych
1) raportów dziennych, które uczestnicy zobowiązani są dostarczać do Krajowego Depozytu w strukturze, w formie oraz w trybie określonych w uchwale Zarządu Krajowego Depozytu, prezentujących zagregowane stany posiadania papierów wartościowych wynikające z ewidencji prowadzonej przez uczestników, a w przypadku uczestników prowadzących izbę rozrachunkową – zagregowane stany prowadzonych przez nich kont depozytowych,
2) informacji dostarczanych przez uczestników zgodnie z § 30a,
3) innych dokumentów i informacji dotyczących ewidencji papierów wartościowych prowadzonej przez uczestnika udostępnianych Krajowemu Depozytowi na podstawie przepisów regulaminu lub uchwał Zarządu Krajowego Depozytu.
1a. Nadzór, o którym mowa w § 34 ust.3, jest także sprawowany w drodze inspekcji w jednostkach organizacyjnych uczestnika wykonywanej przez osoby upoważnione przez Krajowy Depozyt, w szczególności w przypadku, gdy w wyniku analizy dokonywanej zgodnie z ust.1, stwierdzone zostaną nieprawidłowości w prowadzeniu przez uczestnika ewidencji papierów wartościowych, które ze względu na skalę, częstotliwość lub długotrwałość ich utrzymywania się, mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa prowadzenia depozytu papierów wartościowych. 1b. Uczestnik prowadzący izbę rozrachunkową zobowiązany jest na bieżąco badać zgodność stanów prowadzonych przez niego kont depozytowych ze stanami na odpowiadających im rachunkach papierów wartościowych i rachunkach zbiorczych, prowadzonych przez posiadaczy tych kont.
2. Przed rozpoczęciem inspekcji kontrolujący obowiązany jest okazać kierownikowi jednostki lub upoważnionej przez niego osobie upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.
3. W czasie inspekcji kontrolującemu przysługuje prawo wglądu do dokumentacji prowadzonej w jednostce kontrolowanej i prawo żądania informacji od pracowników jednostki. Oświadczenia osób udzielających informacji powinny być protokołowane.
4. Wyniki inspekcji zawarte są w protokole kontroli sporządzanym niezwłocznie po zakończeniu czynności kontrolnych. Protokół podpisują osoby kontrolujące oraz kierownik jednostki lub osoba przez niego upoważniona. Kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo zgłoszenia zastrzeżeń do treści protokołu, które stanowią wówczas jego część.
5. Ustalenia zawarte w protokole, o którym mowa w ust. 4, są podstawą wniosków i zaleceń pokontrolnych, jak również mogą być podstawą uchwały Zarządu Krajowego Depozytu w przedmiocie uczestnictwa podmiotu kontrolowanego w systemie depozytowym.

Uzyskaj dostęp
do pełnej bazy
ponad 260 000
orzeczeń.
Sprawdź
LexLege - Baza aktów prawnych i orzecznictwa
LexLege na 24 godziny
1-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
20,00 zł
LexLege na 1 miesiąc
31-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
49,00 zł
LexLege na 12 miesięcy
365-dniowy dostęp do bazy orzecznictwa, interpretacji podatkowych i aktów prawnych
Cena:
279,00 zł