
AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii
Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU GEODEZJI I KARTOGRAFII
§ 1. Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesa, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
2. Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.
§ 3. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół Analiz i Prognoz;
2) Departament Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej;
3) Departament Informacji o Nieruchomościach;
4) Departament Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego;
5) Departament Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej;
6) Departament Spraw Obronnych oraz Ochrony Informacji Niejawnych;
7) Departament Prawno-Legislacyjny;
8) Biuro Współpracy Zagranicznej;
9) Biuro Informacji Publicznej oraz Komunikacji Medialnej;
10) Biuro Obsługi Urzędu;
11) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§ 4. Główny Geodeta Kraju nadaje, na wniosek dyrektora generalnego Urzędu, regulamin organizacyjny, określający szczegółowo organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Urzędu.
§ 5. Przy Głównym Geodecie Kraju działa Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Warszawie.