2. Odcinek krzywoliniowy może zawierać łuk kołowy, kombinacje łuków kołowych i krzywych przejściowych, a także inne rodzaje krzywych.
3. Łącznica powinna być zaprojektowana i wykonana w taki sposób, żeby było zachowane bezpieczeństwo pojazdu poruszającego się z prędkością projektową po mokrej nawierzchni.
4. Wymagania, o których mowa w ust. 3, uznaje się za spełnione, jeżeli:
1) wartości promienia łuku kołowego w planie oraz pochylenia poprzecznego jezdni łącznicy odpowiadają wymaganiom określonym w § 88 ust. 3;
2) parametry geometryczne łącznicy nie przekraczają wartości określonych w tabeli:
Prędkość projektowa łącznicy (km/h) | Najmniejszy parametr klotoidy (m) | Największe pochylenie podłużne (%) | Najmniejszy promień łuku w przekroju podłużnym (m) | |||||
łącznicy wyjazdowej | łącznicy wjazdowej | wypukłego | wklęsłego | |||||
na wzniesieniu | na spadku | na wzniesieniu | na spadku | na łuku w planie | na prostej w planie | |||
80 | 100 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4500 | 3000 | 2000 |
70 | 90 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3200 | 2000 | 1400 |
60 | 75 | 6 | 5 | 5 | 6 | 2700 | 1700 | 1000 |
50 | 60 | 6 | 5 | 5 | 6 | 1400 | 1000 | 750 |
40 | 40 | 6 | 6 | 6 | 7 | 700 | 500 | 500 |
30 | 25 | 6 | 6 | 6 | 7 | 500 | 200 | 250 |
3) odległość widoczności na łącznicy jest nie mniejsza niż określona w § 168.