2. Jezdnia wraz z opaskami na łącznicy P4 powinna mieć na odcinku prostym w planie dwustronne pochylenie poprzeczne, nie mniejsze niż 2% i nie większe niż 3%.
3. Jezdnia wraz z opaskami na łącznicy P1, P2, P3 lub P4 powinna mieć na łuku kołowym w planie jednostronne pochylenie poprzeczne o wartości określonej w tabeli:
Prędkość projektowa łącznicy (km/h) | Wartość promienia łuku w planie (m) przy pochyleniu poprzecznym jezdni | |||||
2% | 3% | 4% | 5% | 6% | 7% | |
80 | ≥580 | 420-579 | 350-419 | 290-349 | 270-289 | 250-269 |
70 | ≥365 | 290-364 | 235-289 | 215-234 | 195-214 | 185-194 |
60 | ≥250 | 190-249 | 155-189 | 140-154 | 130-139 | 120-129 |
50 | ≥160 | 125-159 | 100-124 | 90-99 | 85-89 | 75-84 |
40 | ≥95 | 75-94 | 60-74 | 55-59 | 50-54 | 45-49 |
30 | ≥60 | 50-59 | 40-49 | 35-39 | 30-34 | 25-29 |
4. Zachowanie wartości pochylenia poprzecznego jezdni łącznicy, o którym mowa w ust. 1 i 2, nie jest wymagane na krzywych przejściowych i na prostych przejściowych przed i za łukiem kołowym, na których następuje zmiana kierunku pochylenia poprzecznego. Strefy te powinny być tak kształtowane, żeby był zapewniony sprawny odpływ wody.