2. (uchylony)
3. Dodatkowy pas dla pojazdów skręcających w prawo, z zastrzeżeniem ust. 5, powinien mieć:
1) odcinek zmiany pasa ruchu o długości określonej w § 66 ust. 3 pkt 1;
2) odcinek zwalniania o długości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Prędkość miarodajna drogi1)(km/h) | Pochylenie podłużne wlotu (%) | Długość odcinka zwalniania (m) przy promieniu łuku skrętu w prawo2)(m) | ||||
≤10 | 11-15 | 16-20 | 21-30 | >30 | ||
60 | -4 | 35 | 30 | 25 | 20 | 10 |
60 | -2 | 30 | 25 | 20 | 15 | 10 |
60 | 0 | 25 | 20 | 15 | 10 | 10 |
60 | 2 | 20 | 15 | 10 | - | - |
60 | 4 | 15 | 10 | 10 | - | - |
80 | -4 | 70 | 65 | 60 | 55 | 50 |
80 | -2 | 60 | 55 | 50 | 45 | 40 |
80 | 0 | 50 | 50 | 45 | 40 | 35 |
80 | 2 | 45 | 45 | 40 | 35 | 30 |
80 | 4 | 40 | 40 | 35 | 30 | 25 |
100 | -4 | 120 | 115 | 110 | 105 | 95 |
100 | -2 | 105 | 100 | 95 | 90 | 85 |
100 | 0 | 95 | 90 | 85 | 80 | 75 |
100 | 2 | 85 | 80 | 75 | 70 | 65 |
100 | 4 | 75 | 70 | 65 | 65 | 60 |
1) W przypadku drogi klasy Z jest to prędkość projektowa,
2) W przypadku gdy na wlocie jest wyznaczone przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów lub gdy skrzyżowanie wyposażone jest w sygnalizację świetlną, należy przyjąć długość odcinka zwalniania jak dla promienia łuku równego 10 m;
3) odcinek akumulacji, gdy na wlocie jest wyznaczone przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów lub gdy skrzyżowanie jest wyposażone w sygnalizację świetlną; długość odcinka akumulacji nie powinna być mniejsza niż 20 m.
4. Przy przebudowie albo remoncie skrzyżowania dopuszcza się zmniejszenie długości odcinka zmiany pasa ruchu, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, do 15 m.
5. Jeżeli dodatkowy pas dla pojazdów skręcających w prawo, o którym mowa w ust. 3, nie wymaga odcinka akumulacji i prędkość miarodajna drogi poza terenem zabudowy jest mniejsza niż 90 km/h, dopuszcza się stosowanie dodatkowego pasa w postaci klina o skosie nie większym niż 1 : 10 i długości od 30 m do 50 m.