§ 32. Czynności prezesa sądu w zakresie działalności administracyjnej
1. Czynności prezesa sądu w zakresie działalności administracyjnej sądu obejmują w szczególności:
1) podejmowanie czynności dotyczących obsady wolnych stanowisk sędziowskich;
2) organizację przekazywania akt spraw sądowych, pism sądowych oraz innych dokumentów do innego sądu w przypadku zmiany obszaru właściwości;
3) organizację szkoleń sędziów, referendarzy sądowych, asystentów sędziów i ławników;
4) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących pracy sądu;
5) ustalenie sposobu korzystania z list ławników przez poszczególne wydziały sądu, zapewniającego możliwie równomierny ich udział w rozprawach, a także prowadzenie ewidencji udziału w nich ławników;
6) współpracę z radą ławniczą;
7) udzielanie informacji na wnioski kierowane do sądu w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.);
8) wykonywanie obowiązków administratora danych osobowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.);
9) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, z późn. zm.);
10) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
11) przedstawianie Rzecznikowi Praw Obywatelskich, na jego żądanie, informacji o stanie sprawy prowadzonej w sądzie;
12) nadzór nad jakością i terminowością sporządzania sprawozdań i innych dokumentów statystycznych;
13) podejmowanie decyzji w sprawach bieżących, związanych ze sprawnym funkcjonowaniem sądu w zakresie swoich kompetencji.
2. Prezes sądu może powierzyć wiceprezesom sądu wykonywanie czynności i obowiązków określonych w ust. 1.
1) podejmowanie czynności dotyczących obsady wolnych stanowisk sędziowskich;
2) organizację przekazywania akt spraw sądowych, pism sądowych oraz innych dokumentów do innego sądu w przypadku zmiany obszaru właściwości;
3) organizację szkoleń sędziów, referendarzy sądowych, asystentów sędziów i ławników;
4) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących pracy sądu;
5) ustalenie sposobu korzystania z list ławników przez poszczególne wydziały sądu, zapewniającego możliwie równomierny ich udział w rozprawach, a także prowadzenie ewidencji udziału w nich ławników;
6) współpracę z radą ławniczą;
7) udzielanie informacji na wnioski kierowane do sądu w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.);
8) wykonywanie obowiązków administratora danych osobowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.);
9) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, z późn. zm.);
10) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
11) przedstawianie Rzecznikowi Praw Obywatelskich, na jego żądanie, informacji o stanie sprawy prowadzonej w sądzie;
12) nadzór nad jakością i terminowością sporządzania sprawozdań i innych dokumentów statystycznych;
13) podejmowanie decyzji w sprawach bieżących, związanych ze sprawnym funkcjonowaniem sądu w zakresie swoich kompetencji.
2. Prezes sądu może powierzyć wiceprezesom sądu wykonywanie czynności i obowiązków określonych w ust. 1.