IV SAB/Wa 82/12
Postanowienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
2014-07-17Nietezowane
Artykuły przypisane do orzeczenia
Do tego artykulu posiadamy jeszcze 13 orzeczeń.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.
Skład sądu
Teresa Zyglewska /przewodniczący sprawozdawca/Sentencja
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Teresa Zyglewska po rozpoznaniu w dniu 17 lipca 2014 r. na posiedzeniu niejawnym zażalenia W. B. na zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r., sygn. akt IV SAB/Wa 82/12 wzywające do złożenia dodatkowych dokumentów źródłowych w związku z wnioskiem o przyznanie prawa pomocy w sprawie ze skargi W. B. na bezczynność Prezydenta W. w przedmiocie wydania zaświadczenia postanawia: odrzucić zażalenie.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zarządzeniem z dnia 5 czerwca 2014 r. w sprawie o sygn. akt IV SAB/Wa 82/12 wezwał skarżącego W. B., w związku z jego wnioskiem o przyznanie prawa pomocy, do złożenia dodatkowych oświadczeń i dokumentów źródłowych celem oceny rzeczywistego stanu majątkowego i możliwości płatniczych wnioskodawcy.
Powyższe wezwanie doręczone zostało skarżącemu w dniu 25 czerwca 2014 r.
Na przedmiotowe zarządzenie, w piśmie z dnia 30 czerwca 2014 r. skarżący wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie zażalenie.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zważył, co następuje.
Zgodnie z art. 194 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.), zażalenie do Naczelnego Sądu Administracyjnego przysługuje na postanowienia wojewódzkiego sądu administracyjnego w przypadkach przewidzianych w ustawie.
W przedmiotowej sprawie skarżący W. B. wniósł zażalenie na zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r. wzywające do złożenia dodatkowych oświadczeń i dokumentów źródłowych celem oceny rzeczywistego stanu majątkowego i możliwości płatniczych wnioskodawcy, w związku ze złożonym przez niego wnioskiem o przyznanie prawa pomocy. Wobec tego, że ustawa nie przewiduje zażalenia na zarządzenie w takim przedmiocie, należy uznać je za niedopuszczalne. Należy podkreślić, że zażalenie jest dopuszczalne jedynie w tych wypadkach, kiedy ustawa wyraźnie przewiduje możliwość jego wniesienia. Jeżeli ustawa przewiduje wydanie postanowienia czy zarządzenia i jednocześnie nie stanowi, że na takie postanowienie lub zarządzenie przysługuje prawo wniesienia zażalenia, to wniesienie tego środka odwoławczego jest niedopuszczalne (por. postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 maja 2004 r., sygn. akt FSK 242/04, niepubl., dostępne na stronie Centralnej Bazy Orzeczeń i Informacji o Sprawach https://cbois.nsa.gov.pl).
Zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r., będące w istocie zarządzeniem wzywającym do wykonania obowiązku określonego w tym niezaskarżalnym zarządzeniu, nie zostało wymienione w przepisach jako podlegające zaskarżeniu. Tego rodzaju zarządzenie nie mieści się też w kategorii zarządzeń, o których mowa w art. 259 § 1 powołanej ustawy, nie jest więc zaskarżalne na podstawie art. 260 powyższej ustawy. W żadnym miejscu ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi nie przewiduje możliwości zaskarżenia takiego zarządzenia, w związku z czym zażalenie na takie zarządzenie podlega odrzuceniu jako niedopuszczalne stosownie do art. 178 w związku z art. 197 § 2 powołanej ustawy.
Z powyższych przyczyn orzeczono jak w sentencji, na podstawie art. 178 w związku z art. 197 § 2 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Nietezowane
Artykuły przypisane do orzeczenia
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.
Skład sądu
Teresa Zyglewska /przewodniczący sprawozdawca/Sentencja
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Teresa Zyglewska po rozpoznaniu w dniu 17 lipca 2014 r. na posiedzeniu niejawnym zażalenia W. B. na zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r., sygn. akt IV SAB/Wa 82/12 wzywające do złożenia dodatkowych dokumentów źródłowych w związku z wnioskiem o przyznanie prawa pomocy w sprawie ze skargi W. B. na bezczynność Prezydenta W. w przedmiocie wydania zaświadczenia postanawia: odrzucić zażalenie.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zarządzeniem z dnia 5 czerwca 2014 r. w sprawie o sygn. akt IV SAB/Wa 82/12 wezwał skarżącego W. B., w związku z jego wnioskiem o przyznanie prawa pomocy, do złożenia dodatkowych oświadczeń i dokumentów źródłowych celem oceny rzeczywistego stanu majątkowego i możliwości płatniczych wnioskodawcy.
Powyższe wezwanie doręczone zostało skarżącemu w dniu 25 czerwca 2014 r.
Na przedmiotowe zarządzenie, w piśmie z dnia 30 czerwca 2014 r. skarżący wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie zażalenie.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zważył, co następuje.
Zgodnie z art. 194 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.), zażalenie do Naczelnego Sądu Administracyjnego przysługuje na postanowienia wojewódzkiego sądu administracyjnego w przypadkach przewidzianych w ustawie.
W przedmiotowej sprawie skarżący W. B. wniósł zażalenie na zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r. wzywające do złożenia dodatkowych oświadczeń i dokumentów źródłowych celem oceny rzeczywistego stanu majątkowego i możliwości płatniczych wnioskodawcy, w związku ze złożonym przez niego wnioskiem o przyznanie prawa pomocy. Wobec tego, że ustawa nie przewiduje zażalenia na zarządzenie w takim przedmiocie, należy uznać je za niedopuszczalne. Należy podkreślić, że zażalenie jest dopuszczalne jedynie w tych wypadkach, kiedy ustawa wyraźnie przewiduje możliwość jego wniesienia. Jeżeli ustawa przewiduje wydanie postanowienia czy zarządzenia i jednocześnie nie stanowi, że na takie postanowienie lub zarządzenie przysługuje prawo wniesienia zażalenia, to wniesienie tego środka odwoławczego jest niedopuszczalne (por. postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 maja 2004 r., sygn. akt FSK 242/04, niepubl., dostępne na stronie Centralnej Bazy Orzeczeń i Informacji o Sprawach https://cbois.nsa.gov.pl).
Zarządzenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r., będące w istocie zarządzeniem wzywającym do wykonania obowiązku określonego w tym niezaskarżalnym zarządzeniu, nie zostało wymienione w przepisach jako podlegające zaskarżeniu. Tego rodzaju zarządzenie nie mieści się też w kategorii zarządzeń, o których mowa w art. 259 § 1 powołanej ustawy, nie jest więc zaskarżalne na podstawie art. 260 powyższej ustawy. W żadnym miejscu ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi nie przewiduje możliwości zaskarżenia takiego zarządzenia, w związku z czym zażalenie na takie zarządzenie podlega odrzuceniu jako niedopuszczalne stosownie do art. 178 w związku z art. 197 § 2 powołanej ustawy.
Z powyższych przyczyn orzeczono jak w sentencji, na podstawie art. 178 w związku z art. 197 § 2 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
