• Interpretacja indywidualn...
  06.09.2025

ILPP2/443-1424/10-5/JK

Interpretacja indywidualna
z dnia 25 listopada 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 938 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2010 r. (data wpływu 2 września 2010 r.) uzupełnionym pismami z dnia 6 listopada 2010 r. (data wpływu 9 listopada 2010 r.) oraz z dnia 15 listopada 2010 r. (data wpływu 17 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działek – jest nieprawidłowe

Uzasadnienie

W dniu 2 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działek. Ww. wniosek został uzupełniony pismami z dnia 6 listopada 2010 r. (data wpływu 9 listopada 2010 r.) oraz z dnia 15 listopada 2010 r. (data wpływu 17 listopada 2010 r.) o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego, a także o dowód zapłaty brakującej opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 20 marca 2006 r. Wnioskodawca wraz z … (będącą siostrą żony Zainteresowanego) nabyli ze swoich majątków odrębnych na podstawie aktu notarialnego – „Warunkowa umowa sprzedaży” - po 1/2 części prawo własności nieruchomości rolnej niezabudowanej stanowiącej działkę gruntu o powierzchni 3,8174 ha, położonej w …, pod warunkiem, że Skarb Państwa Nieruchomości Rolnych nie skorzysta z przysługującego jej prawa pierwokupu. Jako kupujący Wnioskodawca nie posiadał uprawnień do bezwarunkowego nabycia nieruchomości rolnej wynikających z art. 5 i art. 6 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego. Ponadto w ww. akcie notarialnym Strony (Zainteresowany, siostra jego żony i Sprzedający) zobowiązały się do zawarcia umowy przeniesienia prawa własności przedmiotowej nieruchomości w terminie 1 miesiąca od dnia rezygnacji przez Skarb Państwa - Agencję Nieruchomości Rolnych z przysługującego jej prawa pierwokupu.

W dniu zakupu, zgodnie z wypisem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta … z dnia 20 marca 2006 r. przedmiotowa działka gruntu oznaczona była jako teren rolny - użytki zielone.

W dniu 19 kwietnia 2006 r. aktem notarialnym - „Umowa przeniesienia prawa własności” - Sprzedający w wyniku swego zobowiązania zawartego w Warunkowej Umowie Sprzedaży z dnia 20 marca 2006 r. przeniósł na kupujących po 1/2 części prawo własności działki gruntu niezabudowanej.

Przedmiotową działkę gruntu Wnioskodawca wraz z …. nabyli w celu wybudowania na nim 2 siedlisk. Na gruntach tych zaczęli prowadzić działalność rolniczą. Zainteresowany nadmienia, że pomimo prowadzenia działalności rolniczej ani on ani siostra żony nie uiszczali podatku rolnego, gdyż zgodnie z decyzją Nr (…) z dnia 19 maja 2006 r. zostali oni zwolnieni z obowiązku płacenia podatku rolnego na okres 5 lat ze względu na założenie nowego gospodarstwa rolnego.

Następnie Uchwałą nr … Rady Miejskiej w… z dnia 27 października 2006 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obszarze miasta … dla zakupionego gruntu zmieniono przeznaczenie i zagospodarowanie terenu w sposób następujący, jako:

„Teren użytkowany rolniczo. Ustala się zmianę przeznaczenia terenu. Projektowane zagospodarowanie – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna” oraz

„Teren użytkowany rolniczo. Ustala się zmianę przeznaczenia terenu. Projektowane zagospodarowanie – zabudowa usługowa nieuciążliwa z możliwością lokalizacji uzupełniającej funkcji mieszkaniowej”.

W związku z tym, że wg ww. planu zagospodarowania przestrzennego przez zakupioną działkę gruntu miała przechodzić droga szybkiego ruchu przedzielając ją na 2 części, zrezygnowano z budowy domów … wybudowując dom w – oddalonym o 15 km … - … (data otrzymania pozwolenia na budowę w … budynku jednorodzinnego z 2 lokalami mieszkalnymi – 13 czerwca 2007 r., data odbioru budynku – 8 czerwca 2010 r.). Jednakże na zakupionych gruntach Zainteresowany i siostra jego żony prowadzili i prowadzą do dnia dzisiejszego działalność rolniczą.

Później jeszcze raz nastąpiła zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i uchwałą Nr … Rady Miejskiej w … z dnia 27 października 2009 r. dla całości ww. gruntów ustalono przeznaczenie jako tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i/lub zabudowy usługowej. Na podstawie ww. uchwały zmieniono również lokalizację drogi szybkiego ruchu, która została poprowadzona z drugiej strony …

Obecnie Wnioskodawca razem z X zamierza sprzedać przedmiotowy grunt po dokonaniu jego podziału na około 30 mniejszych działek

Zainteresowany podkreśla, że wraz z X nigdy nie podjął żadnych działań zmierzających do zmiany klasyfikacji gruntu z rolnego na budowlany, a ww. zmiany ich przeznaczenia i przekwalifikowanie na działki budowlane były przeprowadzone przez ww. organ gminy …

Ponadto Wnioskodawca oświadcza, iż nie nabył ww. gruntów z zamiarem odsprzedaży. Na tych gruntach do dnia złożenia wniosku prowadzona jest działalność rolnicza i uprawiane jest zboże. Ponadto zbywając działki wydzielone z posiadanego majątku nie będzie działał w charakterze podatnika prowadzącego działalność gospodarczą.

Jednocześnie oświadcza, że jest rolnikiem ryczałtowym w myśl ustawy o VAT; ponadto nigdy nie prowadził żadnej działalności gospodarczej.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 6 listopada 2010 r. Zainteresowany wskazał, iż:

jest on rolnikiem ryczałtowym i dokonywał sprzedaży zboża pochodzącego z przedmiotowej nieruchomości,

nie udostępniał przedmiotowej nieruchomości na podstawie umów cywilnoprawnych,

nigdy nie prowadził działalności gospodarczej,

nie planuje dokonać uzbrojenia wyodrębnionych działek w przyłącza do sieci gazowej, do sieci energetycznej, jak również nie planuje wytyczyć dostępu do drogi,

nie dokonywał wcześniej żadnych dostaw nieruchomości gruntowych,

przedmiotowa działka ani żadna jej część, nigdy nie była wykorzystywana na cele prowadzonej działalności gospodarczej i nie została zaliczona do majątku związanego z działalnością gospodarczą.

Z kolei, w uzupełnieniu do wniosku z dnia 15 listopada 2010 r. Wnioskodawca wyjaśnił, iż:

nie jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT czynny,

z przedmiotowych gruntów dokonywał i w dalszym ciągu dokonuje zbioru i sprzedaży płodów rolnych. W okresie: od 2001 roku do chwili obecnej,

przedmiotowy grunt nie był przedmiotem najmu, dzierżawy itp.,

nie poniesiono jakichkolwiek nakładów w celu przygotowania gruntu do sprzedaży,

nigdy nie dokonywał sprzedaży gruntów,

nie posiada innych gruntów, które zamierza w przyszłości sprzedać,

przedmiotem sprzedaży będą wszystkie dziatki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż przedmiotowych gruntów, będących współwłasnością, stanowiących majątek osobisty stanowi dla Wnioskodawcy działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług i czy dostawa tych działek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż prywatnych gruntów (nawet wielokrotna) nie będzie podlegać VAT, gdyż należą one do majątku osobistego i nie zostały nabyte w celu ich odsprzedaży, tak więc także w przypadku zbycia pozostaną one majątkiem prywatnym. W przypadku sprzedaży Zainteresowany nie będzie działać w charakterze podatnika prowadzącego działalność profesjonalnego obrotu gospodarczego, a tym samym nie będzie działać w charakterze podatnika podatku od towarów i usług wymienionego w art. 15 ust. 1 ustawy. Tak więc dostawa przedmiotowego gruntu jest zwolniona z opodatkowania.

Zainteresowany uważa, że podatnikiem z tytułu sprzedaży działek budowlanych może być bowiem jedynie osoba, która dokonała nabycia działki z zamiarem jej dalszej odsprzedaży. Nie można uznać za podatnika kogoś kto sprzedaje kilka, kilkanaście, czy tez kilkadziesiąt działek, np. wyodrębnionych z nieruchomości, będącej majątkiem prywatnym, gdy podział ten warunkował będzie zbycie lub osiągnięcie wyższej ceny. Dodatkowo Wnioskodawca podkreśla, że dla celów podatku od towarów i usług działalność rolnicza została zdefiniowana jako szczególny rodzaj działalności produkcyjnej i w jej zakres nie wchodzi działalność handlowa, a w szczególności obrót nieruchomościami. W konsekwencji sprzedaż działek stanowiących majątek osobisty, dokonywana poza zakresem działalności gospodarczej, na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zdaniem Zainteresowanego jego stanowisko poparte jest wyrokami sądów administracyjnych, jak również interpretacjami organów podatkowych, m.in.: rozstrzygnięcia zawarte w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 12 stycznia 2010 r., sygn. akt I FSK 1575/08 oraz Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 20 maja 2008 r., sygn. akt III SA/Wa 443/0, wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 6 września 2006 r. (sygn. akt I SA/Wr 1254/05), interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu nr ILPP1/443-166/07/10-S/HW z dnia 25 maja 2010 r., interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie IPPP1-443-449/07-9/S/JF z dnia 14 kwietnia 2010 r. oraz z dnia 29 kwietnia 2010 r. (IPPP1/443-187/10-4/ISZ).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Nie każda czynność stanowiąca dostawę w rozumieniu art. 7 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność była opodatkowana tym podatkiem musi być wykonana przez podatnika.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel i rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – mocą ust. 2 powołanego artykułu – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W świetle przytoczonych wyżej przepisów zauważyć należy, iż status podatnika podatku od towarów i usług, wynika z okoliczności dokonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem. Dla ustalenia czy osoba dokonująca transakcji sprzedaży gruntu jest podatnikiem podatku od towarów i usług, istotnym jest stwierdzenie, że prowadzi ona działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów cytowanej ustawy.

W przedmiotowej sprawie, na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż definicja działalności gospodarczej zawarta w ustawie o VAT, jednoznacznie przesądza, że działalność wykonywana przez rolników zawiera się w pojęciu działalności gospodarczej.

Rolnikiem ryczałtowym, w myśl art. 2 pkt 19 ustawy, jest rolnik dokonujący dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczący usługi rolnicze, korzystający ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Zgodnie z art. 2 pkt 20 ustawy, przez produkty rolne, należy rozumieć towary wymienione w załączniku nr 2 do ustawy oraz towary wytworzone z nich przez rolnika ryczałtowego z produktów pochodzących z jego własnej działalności rolniczej przy użyciu środków zwykle używanych w gospodarstwie rolnym, leśnym i rybackim.

Przepis art. 2 pkt 15 ustawy, definiuje działalność rolniczą jako produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarniową i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, a także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (PKWiU 02.01.13) oraz bambusa (PKWiU 02.01.42 -00.11), a także świadczenie usług rolniczych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca na podstawie aktów notarialnych z dnia 20 marca 2006 r. oraz z dnia 19 kwietnia 2006 r. nabył ze swojego majątku odrębnego 1/2 części prawa własności nieruchomości rolnej niezabudowanej stanowiącej działkę gruntu o powierzchni 3,8174 ha. Przedmiotową działkę gruntu Wnioskodawca nabył w celu wybudowania na nim siedliska. W dniu zakupu, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przedmiotowa działka gruntu oznaczona była jako teren rolny – użytki zielone. Na gruncie tym Wnioskodawca zaczął powadzić działalność rolniczą. Zainteresowany nadmienia, że pomimo prowadzenia działalności rolniczej nie uiszczał podatku rolnego, gdyż decyzją Nr 15/2006 z dnia 19 maja 2006 r. został on zwolniony z obowiązku płacenia podatku rolnego na okres 5 lat ze względu na założenie nowego gospodarstwa rolnego.

Następnie Uchwałą Nr … Rady Miejskiej w … z dnia 27 października 2006 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zakupionego gruntu zmieniono przeznaczenie i zagospodarowanie terenu na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną oraz zabudowę usługową nieuciążliwą z możliwością lokalizacji uzupełniającej funkcji mieszkaniowej. W związku z tym, że wg ww. planu zagospodarowania przestrzennego przez zakupioną działkę gruntu miała przechodzić droga szybkiego ruchu przedzielając ją na 2 części, Wnioskodawca zrezygnował z budowy domu na tym gruncie i wybudował dom w innej miejscowości. Później jeszcze raz Uchwałą Nr … Rady Miejskiej w… z dnia 27 października 2009 r. nastąpiła zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i dla całości gruntów będących przedmiotem wniosku ustalono przeznaczenie terenu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i/lub zabudowę usługową.

Obecnie Wnioskodawca wraz ze współwłaścicielem zamierza sprzedać przedmiotowy grunt po dokonaniu jego podziału na około 30 mniejszych działek. Ponadto oświadcza, iż nie nabył ww. gruntów z zamiarem odsprzedaży. Na tych gruntach Zainteresowany prowadził i prowadzi do dnia złożenia wniosku działalność rolniczą. Jednocześnie oświadcza, że jest rolnikiem ryczałtowym i dokonywał sprzedaży zboża pochodzącego z przedmiotowej nieruchomości.

Ponadto, jak uważa Zainteresowany zbywając działki wydzielone z posiadanego majątku nie będzie działać w charakterze podatnika prowadzącego działalność gospodarczą. Nie udostępniał on przedmiotowej nieruchomości na podstawie umów cywilnoprawnych (przedmiotowy grunt nie był przedmiotem najmu, dzierżawy itp.), nigdy nie prowadził działalności gospodarczej. Nie dokonywał wcześniej żadnych dostaw nieruchomości gruntowych (nie posiada innych gruntów, które zamierza w przyszłości sprzedać). Przedmiotowa działka ani żadna jej część, nigdy nie była wykorzystywana na cele prowadzonej działalności gospodarczej i nie została zaliczona do majątku związanego z działalnością gospodarczą. Wnioskodawca wskazał również, że nie jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT czynny. Z przedmiotowych gruntów dokonywał i w dalszym ciągu dokonuje zbiorów i sprzedaży płodów rolnych, natomiast nie poniósł jakichkolwiek nakładów w celu przygotowania gruntu do sprzedaży. Zainteresowany wyjaśnił, iż przedmiotem sprzedaży będą wszystkie działki.

Mając na uwadze powołaną wyżej definicję działalności gospodarczej, należy uznać, iż planowane przez Zainteresowanego transakcje mają związek z działalnością gospodarczą, bowiem osoba wykorzystująca grunty do celów rolniczych, w świetle ustawy o podatku od towarów i usług, posiada status podatnika prowadzącego działalność gospodarczą (działalność rolniczą). Jednakże, na mocy art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, korzysta tylko ze zwolnienia od podatku w zakresie dostaw produktów rolnych pochodzących z własnej działalności oraz w zakresie świadczenia usług rolniczych. Jeśli więc osoba taka wykonuje inne czynności mieszczące się w zakresie przedmiotowym opodatkowania podatkiem od towarów i usług, brak jest podstaw prawnych do uznania, iż nie podlegają one opodatkowaniu.

Zatem, rolnik sprzedający grunt nie zbywa majątku osobistego, ale majątek składający się na przedsiębiorstwo rolne. Wobec powyższego, osoba taka dokonuje sprzedaży majątku związanego z przedmiotową działalnością gospodarczą (działalnością rolniczą) i jest z tego tytułu podatnikiem podatku od towarów i usług, nie korzystającym ze zwolnienia od podatku, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy.

W przedmiotowej sprawie wskazać należy, że z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca wykorzystywał będący przedmiotem wniosku grunt w celu prowadzenia działalności rolniczej, tj. dokonywał z tych gruntów zbiorów i sprzedaży płodów rolnych, nie można uznać, że grunt ten jest majątkiem osobistym, który służy do zaspokajania tylko i wyłącznie potrzeb osobistych (prywatnych).

Także zakres i skala przedsięwzięcia (zamiar sprzedaży – po podziale gruntu – 30 działek) wskazują na zamiar dokonywania sprzedaży w sposób częstotliwy, a więc w okolicznościach przesądzających o prowadzeniu działalności gospodarczej.

Zaznaczyć przy tym należy, że o kwestii częstotliwości wykonywanej czynności nie decyduje czasookres jej wykonywania (tydzień, miesiąc, rok), ani też ilość dokonanych transakcji, tylko fakt powtarzalności określonej czynności.

W art. 43 ustawy, zawarto katalog czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Stosownie do ust. 1 pkt 9 powołanego artykułu, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Z powyższego przepisu wynika, iż opodatkowaniu podlegają te dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych, tylko te, które stanowią tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących na przykład gruntami rolnymi czy leśnymi, które nie są przeznaczone pod zabudowę, są zwolnione z podatku od towarów i usług.

Zatem dostawa wydzielonych działek, nie może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, bowiem w planie zagospodarowania przestrzennego ustalono przeznaczenie przedmiotowego gruntu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i/lub zabudowę usługową.

Biorąc pod uwagę przytoczone przepisy oraz opis sprawy tut. Organ stwierdza, że planowana przez Zainteresowanego dostawa gruntów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i/lub zabudowę usługową, wykorzystywanych uprzednio w działalności rolniczej jest czynnością podlegającą uregulowaniom zawartym w ustawie o podatku od towarów i usług, stanowi działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 tej ustawy i jako taka, podlega opodatkowaniu tym podatkiem.

Jednocześnie należy wskazać, iż powołane w treści wniosku orzeczenia sądów administracyjnych nie mogą wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując tych orzeczeń, jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego należy stwierdzić, iż zdaniem organu podatkowego tezy badanych rozstrzygnięć nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu. Przy zaistniałym podobieństwie opisu spraw oraz rozważań prawnych Organ podatkowy uważa, iż w badanej sprawie należy jednak uznać stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Powyższe dotyczy również wskazanych interpretacji przepisów prawa podatkowego wydanych w indywidualnych sprawach w trybie art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działek.

Natomiast w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sprzedaży działek zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...