• Wyjaśnienie Ministra Fina...
  06.09.2025

PO 4/AK-722-916/95

Wyjaśnienie Ministra Finansów
z dnia 28 listopada 1995

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1037 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

Odpowiadając na pismo z 28.8.1995 r. Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia.

1. Zgodnie z art. 15 ust. 1, w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z 15.2.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 1993 r. Nr 106 poz. 482 ze zm.), reklama prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób w całości stanowi koszt uzyskania przychodów. Za reklamę publiczną rozumieć należy reklamę skierowaną do szerokiego niezindywidualizowanego kręgu odbiorców.

W związku z powyższym nie będzie stanowić publicznej reklamy w rozumieniu tego przepisu reklama skierowana do wybranych przez podatnika określonych odbiorców. Przyjęcie dla celów wykładni przepisów podatkowych definicji słowa "publiczny" z ustawy z 22.3.1991 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi nie znajduje uzasadnienia, gdyż definicja ta stworzona została jedynie dla celów tej ustawy.

Kosztami uzyskania przychodów, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych są koszty faktycznie poniesione przez podatnika w celu osiągnięcia przychodów. Oznacza to, że w przypadku jeżeli podatnik sam wytworzył towary lub próbki, które następnie w ramach reklamy przekazuje innym podmiotom, kosztem uzyskania przychodów będą jedynie wydatki jakie poniósł on na wytworzenie lub zakup tych towarów czy próbek o ile wcześniej wydatki te nie zostały już przez Spółkę uwzględnione w kosztach uzyskania przychodów:

2. Stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należny podatek od towarów i usług w przypadku przekazania przez podatnika towarów i świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy stanowi koszt uzyskania przychodów.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...