• Interpretacja indywidualn...
  03.06.2025

IPPP1/443-1052/12-2/PR

Interpretacja indywidualna
z dnia 18 stycznia 2013 r.

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1623 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.


INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.10.2012 r. (data wpływu 23.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT dla świadczenia usług sklasyfikowanych pod symbolem 60.20.1 jako „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT dla świadczenia usług sklasyfikowanych pod symbolem 60.20.1 jako „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych”.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka („Spółka) jest operatorem platformy płatnej telewizji satelitarnej. Podstawową działalnością Spółki jest udostępnianie programów radiowych i telewizyjnych drogą satelitarną w ramach płatnych pakietów programowych (dalej jako „Usługi DTH”). Spółka dostarcza również swoim klientom usługi zintegrowane, w ramach których oferuje swoim abonentom oprócz Usług DTH również usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu oraz usługi telefonii komórkowej. Spółka świadczy również usługi udostępniania programów (rozumianych jako zestaw audycji) radiowych i telewizyjnych realizowane w sposób rozsiewczy naziemny w technologii DVB-T.
W związku z planowanym rozszerzeniem zakresu świadczonych usług Spółka zamierza świadczyć audiowizualne usługi medialne dostępne dla klienta poprzez aplikację I. oraz poprzez stronę internetową. (dalej łącznie jako „usługi I.”).
Spółka wyjaśnia, iż I. jest to platforma Internetowa oferująca dostęp do materiałów audiowizualnych oraz kanałów linearnych on-line poprzez:
aplikację komputerową w wersji dla komputerów klasy PC oraz Mac, urządzeń mobilnych, odbiorników telewizyjnych, dekoderów, tabletów, instalowaną lub dostępną za pomocą przeglądarek Internetowych,
stronę internetową I..tv lub I..pl,
player I. (aplikacja internetowa umożliwiająca odtwarzanie materiałów audiowizualnych w modelu VOD).
Usługi I. będą polegały na:
oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych lub audio/video, w sposób nieodpłatny i odpłatny, drogą elektroniczną bez możliwości ich kopiowania, w formie transmisji w czasie rzeczywistym (ang. streaming video live) lub na żądanie w wybranej porze (ang. video on demand tj. VOD).
Usługi I. będą miały charakter jednorazowy (dostęp do pojedynczego materiału audiowizualnego) lub subskrybowany (Pakiet).
Aby klient Spółki mógł skorzystać z usług I. i uzyskać dostęp do materiałów audiowizualnych niezbędne są umowy licencyjne z producentami poszczególnych materiałów audiowizualnych, przygotowanie plików w ten sposób, aby były dostępne w różnych formatach i rozdzielczości (np. SD i HD) oraz umieszczenie ich na serwerach, z których będzie się odbywała transmisja (via Internet) na urządzenia klientów Spółki.
Na marginesie podkreślenia wymaga fakt, iż Internet jest w przypadku usług I. tylko medium komunikacyjnym, za pośrednictwem którego odbywa się transmisja materiałów audiowizualnych dostępnych w ramach usług I. - natomiast sama usługa dostępu do Internetu nie jest częścią usług I.
Powyższe oznacza, iż stroną inicjującą transmisję treści będzie klient Spółki, który aby korzystać z Usług I., będzie musiał być podłączony do Internetu.
Usługa I. może posiadać:
licencyjne ograniczenie terytorialne (geolokalizacyjne) tj. niektóre treści zgodnie z informacją w I. mogą być dostępne wyłącznie dla klientów logujących się z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i identyfikowanych polskim IP oraz
licencyjne i techniczne ograniczenia sprzętowe tj. niektóre treści zgodnie z informacją w I. mogą być dostępne na określony rodzaj sprzętu oraz określoną limitowaną ilość danego rodzaju sprzętu, który może być używany przez klientów w ramach usługi.
Zgodnie z interpretacją Urzędu Statystycznego w Łodzi z 24 września 2012 r., otrzymaną przez Spółkę 28 września 2012 r., wydaną zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.) wymienione w piśmie usługi I., polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 60.20.1 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych”.
Ponadto Spółka rozważa rozpoczęcie świadczenia usługi pod nazwą H. GO, która będzie miała charakter analogiczny do usług I., patrząc z punktu widzenia cech tych usług, które decydują o jej klasyfikacji statystycznej. Ewentualne różnice między usługą H. GO a usługami I. będą sprowadzały się do aspektów biznesowych związanych z oferowaniem usługi klientom, w szczególności:
kwestii ewentualnej odpłatności usługi;
kwestii kręgu podmiotów, którym usługa będzie proponowana;
kwestii ilości podmiotów z którymi będą zawierane umowy licencyjne, tj.: w ramach usługi I. klienci mają dostęp do materiałów audiowizualnych różnych podmiotów, natomiast w przypadku usługi H. GO klienci będą mieli dostęp wyłącznie do materiałów audiowizualnych w przypadku których licencje albo autorskie prawa majątkowe posiada H.;
czynności technicznych, w szczególności podniesienia do jakości HD oraz umieszczenia materiałów audiowizualnych na serwerach, z których będzie się odbywała transmisja (via Internet) na urządzenia klientów Spółki, w przypadku H. GO będą dokonywane przez licencjodawcę.
Zgodnie z obecnymi założeniami biznesowymi Spółki, dostęp do treści audiowizualnych w ramach usługi H. GO będzie w pierwszym etapie realizacji projektu oferowany klientom na żądanie w wybranej porze.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy opisane w stanie faktycznym usługi, polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, które zamierza świadczyć Spółka mieszczące się w grupowaniu 60.20.1 PKWiU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” zawierają się w grupowaniu ex 60 PKWiU wskazanym w poz. 168 załącznika nr 3 do ustawy o VAT „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” i w związku z tym są opodatkowane 8% stawką VAT ...
Zdaniem Wnioskodawcy, opisane w stanie faktycznym usługi, polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze które zamierza świadczyć Spółka mieszczące się w grupowaniu 60.20.1 PKWiU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” zawierają się w grupowaniu ex 60 PKWiU wskazanym w poz. 168 załącznika nr 3 do ustawy o VAT „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” i w związku z tym są opodatkowane 8% stawką VAT.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011 r., Nr 177 poz.1054 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą”, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 7 ust. 1 Ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
Na podstawie art. 5a Ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
W związku z tym, iż prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów lub usług stanowi warunek niezbędny do określenia prawidłowej w stosunku do dostawy towarów i świadczenia usług stawki VAT Wnioskodawca odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), do której odwołują się przepisy ustawy o VAT. Zgodnie z art. 1 pkt 17 lit. a) ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z 29 października 2010 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1476 ze zm.) zwana dalej „Ustawą zmieniającą”, od dnia 1 stycznia 2011 r. właściwą do wyznaczania zakresu stosowania stawek obniżonych, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług 2008, wprowadzona w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. Nr 207, poz. 1293).
Zdaniem Spółki usługi opisane w stanie faktycznym, polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, które zamierza świadczyć Spółka mieszczące się w grupowaniu 60.20.1 PKWiU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” zawierają się w grupowaniu ex 60 PKWiU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” wymienionym w poz. 168 załącznika nr 3 do Ustawy, który stanowi „Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%” Należy jednak mieć na uwadze, iż zgodnie z art. 146a pkt 2 Ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do Ustawy, wynosi 8%. Spółka zwraca uwagę, iż pod poz. 168 załącznika nr 3 do Ustawy pod grupowaniem PKWiU ex 60 ujęto „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34”. Należy zauważyć, iż 8% stawka w zakresie wymienionych usług nie dotyczy usług reklamowych i promocyjnych, co nie ma znaczenia w niniejszej sprawie, zaś PKWiU ex oznacza zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.
Jednocześnie Spółka zwraca uwagę, iż w art. 2 Ustawy zmieniającej postanowiono, iż zmiany w obowiązujących w dniu ogłoszenia niniejszej ustawy klasyfikacjach statystycznych, wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, oraz w kluczach powiązań między tymi klasyfikacjami, wprowadzone po tym dniu, nie powodują zmian w opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jeżeli nie zostały określone w ustawie.
Odnosząc powyższe do przedstawionego stanu faktycznego Spółka zwraca uwagę, iż w poz. 168 załącznika nr 3 Ustawa o VAT wymienia „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” o symbolu PKWiU 2008 ex 60. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - (Dz. U. Nr 207, poz. 1293) i załącznikiem do rozporządzenia stanowiącym Polską Klasyfikację Towarów i Usług, Dział 60 PKWiU, do którego odwołuje się poz. 168 załącznika nr 3 do Ustawy o VAT obejmuje „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych”. Klasa 60.20 mieszcząca się w tym Dziale obejmuje „Usługi nadawania programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych; oryginały programów telewizyjnych”, zaś kategoria 60.20.1, do której zostały zaklasyfikowane usługi opisane w stanie faktycznym, które zamierza świadczyć Spółka obejmuje „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych”.
Z uwagi na powyższe zdaniem Spółki usługi opisane w stanie faktycznym, polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, które zamierza świadczyć Spółka mieszczące się w grupowaniu 60.20.1 PKWiU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” zawierają się w grupowaniu ex 60 PKWIU wskazanym w poz. 168 załącznika nr 3 do ustawy o VAT „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” i w związku z tym są opodatkowane 8% stawką VAT.
Spółka zwraca również uwagę, iż powyższy sposób rozumowania potwierdzony został w uzasadnieniu do projektu nowelizacji ustawy o VAT (projekt z 25 maja 2012 r. - ustawa z dnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw), której wejście w życie jest planowane na 1 stycznia 2013 r. W pkt 67 uzasadnienia dotyczącym m.in. Usług radiowych i telewizyjnych czytamy:
„Zgodnie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT oraz poz. 164-172 załącznika nr 3 do tej ustawy opodatkowaniu VAT stawką obniżoną w wysokości 8% podlegają:
usługi związane z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi - wyłącznie w zakresie produkcji programów telewizyjnych - PKWiU ex 59.11.1,
usługi związane z projekcją filmów - PKWiU ex 59.14.10.0,
usługi w zakresie nagrywania dźwięku i wydarzeń na żywo - PKWiU ex 59.20.1,
usługi związane z produkcją programów radiofonicznych - PKWiU ex 59.20.2,
usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy - PKWiU ex 60,
usługi radia i telewizji kablowej PKWiU ex 61.10.5,
usługi udostępniania programów radiowych i telewizyjnych realizowane za pomocą sieci telekomunikacji ruchomej - wyłącznie usługi radia i telewizji kablowej - PKWiU ex 61.20.50.0,
usługi telekomunikacji satelitarnej, z wyłączeniem udostępniania programów radiowych i telewizyjnych za pośrednictwem satelity - wyłącznie usługi radia i telewizji kablowej - PKWiU ex 61.30.10.0,
usługi udostępniania programów radiowych i telewizyjnych za pomocą satelity - wyłącznie usługi radia i telewizji kablowej - PKWIU ex 61.30.20.0.
Stawka obniżona, w zakresie wymienionych usług, nie dotyczy usług reklamowych i promocyjnych. W związku z powyższym w celu dostosowania zakresu stawki obniżonej w zakresie powyższych usług do wymogów dyrektywy proponuje się uchylenie w załączniku nr 3 do ustawy o VAT poz. 164-168, co oznacza objęcie stawką podstawową VAT: usług w zakresie produkcji programów telewizyjnych (PKWiU ex 59.11.1), usług związanych z projekcją filmów (PKWiU ex 59.14.10.0), usług w zakresie nagrywania dźwięku i wydarzeń na żywo (PKWiU ex 59.20.1), usług związanych z produkcją programów radiofonicznych (PKWiU ex 59.20.2), usług związanych z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, innych niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy - PKWiU ex 60.”
Sposób interpretacji przedmiotowych przepisów przedstawiony w opisanym wyżej projekcie ustawy jest zgodny z prezentowanym wyżej tokiem rozumowania Spółki.
Mając na uwadze powyższe w celu właściwej identyfikacji planowanych usług, które zostały opisane w stanie faktycznym, Spółka wystąpiła z wnioskiem do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi o wydanie Interpretacji w zakresie ich właściwej kwalifikacji według PKWiU.
Spółka we wniosku do OKiNUS wskazywała, iż grupowanie 60.20.1 PKWiU „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” dotyczy „usług związanych z nadawaniem programów telewizyjnych”, nie zaś samego „nadawania programów telewizyjnych”, a zatem odnosi się do kategorii o szerszym zakresie przedmiotowym niż sama działalność nadawców telewizyjnych. Ponadto Spółka wyjaśniła znaczenia pojęć „nadawania” oraz „programów telewizyjnych” i w wyniku przeprowadzonej analizy stwierdziła, iż materiały audiowizualne, które będą oferowane przez Spółkę w ramach Usług I. stanowią programy rozumiane jako audycje telewizyjne lub zestaw tych audycji (w przypadku kanałów linearnych on-line), które będą nadawane przez Internet.
Podnoszono również, iż wnioskowanie powyższe zostało przeprowadzone zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Punkt 7.6.2. ww. zasad zawarty w pkt 7 „Ogólne reguły klasyfikowania usług” stanowi, że w przypadku:
„Gdy przeprowadzona analiza opisu wykonywanych czynności wskazuje na możliwość zaliczenia usługi do dwóch lub kilku grupowań, należy przyjąć następujące zasady klasyfikacji, z tym jednak, że porównywać można jedynie grupowania tego samego poziomu hierarchicznego:
grupowanie, które zawiera bardziej dokładny opis czynności, powinno być uprzywilejowane (wybrane) w stosunku do grupowania zawierającego opis ogólny,
usługa złożona, składająca się z kombinacji różnych czynności, której nie można zaklasyfikować zgodnie z ww. zasadą interpretacyjną powinna być zaklasyfikowana tak, jak gdyby składała się z usługi, która nadaje całości zasadniczy charakter,
usługę, której nie można zaklasyfikować zgodnie z powyższymi zasadami (ad. 1, 2) należy zaklasyfikować w grupowaniu odpowiednim dla usługi o najbardziej zbliżonym charakterze.”
Urząd Statystyczny w Łodzi zgodził się z argumentacją Spółki w interpretacji z 24 września 2012 r., otrzymanej przez Spółkę 28 września 2012 r., wydanej zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.) wymienione w piśmie usługi I., polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 60.20.1 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych”.
Zdaniem Spółki, wnioski wypływające z Interpretacji Urzędu Statystycznego w Łodzi z 24 września 2012 r., należy odpowiednio odnieść do analogicznej usługi H. GO.
W świetle powyższego, opisane w stanie faktycznym usługi polegające na oferowaniu dostępu do materiałów audiowizualnych za pośrednictwem Internetu, w formie transmisji w czasie rzeczywistym lub na żądanie w wybranej porze, które zamierza świadczyć Spółka mieszczące się w grupowaniu 60.20.1 PKWIU 2008 „Usługi związane z nadawaniem programów telewizyjnych” zawierają się w grupowaniu ex 60 PKWiU wskazanym w poz. 168 załącznika nr 3 do ustawy o VAT „Usługi związane z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych, inne niż określone w art. 43 ust. 1 pkt 34” i w związku z tym są opodatkowane 8% stawką VAT.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Podkreślić należy, że analiza prawidłowości klasyfikacji towarów i usług do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określeniu przepisem art. 14b § 1 ustawy O.p., zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego.
Niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane przez Zainteresowanego. Stosownie bowiem do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11). zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia towaru lub usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU.
Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. usług według PKWiU, a w razie zmian któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego interpretacja traci swoją ważność, w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...