• Interpretacja indywidualn...
  23.06.2024

ITPB2/415-323/10/IL

Interpretacja indywidualna
z dnia 22 czerwca 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1617 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zmianami) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2010 r. (data wpływu 22 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 czerwca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przyznanych stypendiów:

* w części dotyczącej stypendiów otrzymywanych przez doktorantów Uniwersytetu i młodych doktorów zatrudnionych na ww. uczelni oraz kadrę dydaktyczną i kadrę akademicką – jest prawidłowe,

* w części dotyczącej stypendiów wypłacanych profesorom wizytującym zatrudnionym w instytucjach szkolnictwa wyższego – jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 22 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przyznanych stypendiów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 18 listopada 2009 r. została zawarta pomiędzy Uniwersytetem jako "Beneficjentem" i Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako "Instytucją Pośredniczącą" umowa o dofinansowanie projektu pn. „Wyższa jakość kształcenia kluczem do rozwoju Uniwersytetu” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Umowa ta jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu: Kapitał Ludzki; Priorytet: 4 Szkolnictwo wyższe i nauka; Działanie: 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy; Poddziałanie: 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.

W ramach tego Poddziałania dofinansowane mogą zostać projekty rozwoju uczelni, obejmujące m.in.:

* podnoszenie kompetencji kadry akademickiej w celu podwyższania jakości nauczania,

* organizowanie staży i szkoleń w wiodących zagranicznych i krajowych ośrodkach akademickich i naukowo-badawczych dla kadry dydaktycznej uczelni przydatnych dla prowadzenia pracy dydaktycznej (w tym staże dla doktorantów i staże postdoktorskie),

* stypendia dla doktorantów, młodych doktorów (postdoców) i profesorów wizytujących zatrudnionych w instytucjach szkolnictwa wyższego w dziedzinach szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki.

W celu realizacji wyżej wskazanej umowy zostały opracowane w Uczelni zasady i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych przeznaczonych na stypendia naukowe dla doktorantów, młodych doktorów (postdoców) i profesorów wizytujących, a także stypendia na staże, szkolenia i wizyty studyjne.

Postanowienia regulaminu m.in. dotyczą:

1. wsparcia najlepszych doktorantów i młodych doktorów stypendiami naukowymi,

2. stypendiów na wyjazdy doktorantów oraz pracowników naukowo- dydaktycznych Uczelni na staże lub szkolenia naukowo-dydaktyczne ( krajowe i zagraniczne) oraz na wizyty studyjne ( europejskie i pozaeuropejskie),

3. stypendiów na przyjazdy wybitnych profesorów wizytujących do Uniwersytetu.

Doktoranci (uczestnicy studiów doktoranckich na Uniwersytecie) i młodzi doktorzy (osoby, które nie ukończyły 35 roku życia, zatrudnione na Uniwersytecie, posiadające stopień doktora nie dłużej niż 5 lat) mogą otrzymać wsparcie swego rozwoju naukowego poprzez uzyskanie stypendiów. Działalność naukowa musi być związana z realizacją badań dotyczących dziedzin szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki.

W celu wzmacniania swojego potencjału dydaktycznego i naukowego Uczelnia może zapraszać, w związku z realizowanym projektem, wybitnych naukowców jako tzw. profesorów wizytujących z renomowanych ośrodków zagranicznych. Zaproszeni przez Uczelnię do współpracy profesorowie wizytujący powinni wpisywać się w dziedziny szczególnie istotne dla rozwoju gospodarki. Podczas pobytu na Uczelni profesorowie wizytujący wygłoszą wykłady z danej dziedziny dla całej społeczności akademickiej Uczelni oraz zrealizują wybrane formy pracy na rzecz Uczelni, np.:

1. przeprowadzą spotkania otwarte z pracownikami naukowo-dydaktycznymi Uczelni,

2. poprowadzą laboratoria praktyczne z genominki funkcjonalnej i analizy bioinformatycznej danych genomowych,

3. udzielą indywidualnych konsultacji specjalistycznych dla zainteresowanych pracowników naukowo-dydaktycznych Uczelni.

Uczelnia przyznaje profesorowi wizytującemu na czas pobytu w Polsce stypendium na podstawie umowy. Finansowanie wyjazdów doktorantów oraz pracowników naukowo-dydaktycznych Uczelni na staże lub szkolenia dydaktyczne krajowe i zagraniczne odbywa się poprzez przyznanie stypendium na finansowanie stażu lub szkolenia.

Staże i szkolenia zostały podzielone na trzy grupy: do jednego miesiąca, do trzech miesięcy i do osiemnastu miesięcy. Za staż lub szkolenie naukowo-dydaktyczne uważa się wyjazd mający na celu poznanie nowych metod badawczych, diagnostycznych i terapeutycznych w dziedzinach szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki; za staż lub szkolenie dydaktyczne uważa się wyjazd mający na celu rozwój potencjału kształcenia w języku angielskim poprzez przygotowanie monografii i/lub cyklu wykładów w specjalistycznych dziedzinach medycznych.

Regulamin przewiduje również stypendium w ramach podnoszenia kompetencji kadry akademickiej w celu podwyższenia jakości nauczania na wizyty studyjne, tj. krótkie wyjazdy na okres średnio do dwóch tygodni do zagranicznych. i krajowych ośrodków naukowych, klinicznych lub dydaktycznych ważnych dla danej dyscypliny - służący nawiązaniu współpracy i zapoznaniu się z metodami pracy w tych ośrodkach. Zakres wizyt studyjnych obejmuje:

1. wymianę wymiana doświadczeń i nawiązanie współpracy w ramach kształcenia w języku angielskim poprzez przygotowanie monografii i/lub cyklu wykładów w specjalistycznych dziedzinach medycznych,

2. zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badawczymi, diagnostycznymi, terapeutycznymi, które pozwolą unowocześnić potencjał dydaktyczny i naukowy,

3. nawiązanie i rozwój współpracy w ramach europejskich projektów naukowych.

Ze stypendium na staże studyjne mogą korzystać doktoranci i pracownicy naukowo-dydaktyczni ze stopniem doktora, doktorzy habilitowani oraz profesorowie.

Wszystkie stypendia przyznawane są w trybie konkursowym przez komisje powołane przez Prorektora ds. Nauki. Regulamin określa maksymalne kwoty poszczególnych rodzajów stypendium, za wyjątkiem stypendiów przeznaczonych profesorom wizytującym, przy czym w budżecie projektu została ustalona górna pula środków na ten cel.

Doktoranci, młodzi doktorzy, profesorowie wizytujący posiadają status uczestnika projektu. Wypłata stypendiów została rozpoczęta w dniu 22 lutego 2010 r. i odbywa się sukcesywnie zgodnie z harmonogramem projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy do stypendiów przyznawanych doktorantom Uniwersytetu i młodym doktorom zatrudnionym na Uniwersytecie, a także profesorom wizytującym zatrudnionym w instytucjach szkolnictwa wyższego, przyznawanych w związku z umową zawartą w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - ma zastosowanie zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym brak jest podstaw do naliczenia i odprowadzenia przez Uniwersytet jako płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych...

2. Czy do stypendiów na staże i szkolenia w wiodących zagranicznych i krajowych ośrodkach akademickich i naukowo-badawczych dla kadry dydaktycznej uczelni przydatnych dla prowadzenia pracy dydaktycznej, a także stypendia przeznaczone na wizyty studyjne kadrze akademickiej, przyznawane w związku z umową zawartą w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ma zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym brak jest podstaw do naliczenia i odprowadzenia przez Uniwersytet, jako płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych...

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadkach wskazanych w obu pytaniach do stypendiów wskazanych wyżej ma zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym brak jest podstaw do naliczenia i odprowadzenia przez Uniwersytet jako płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Wszystkie stypendia stanowią środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Stypendium jest to jednostronne świadczenie pieniężne ze strony osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, przyznane za osiągnięcie określonego wyniku w danej dziedzinie nauki lub sztuki, albo w celu umożliwienia kontynuowania nauki, prowadzenia badań naukowych lub prac w dziedzinie sztuki. Słownik języka polskiego PWN definiuje pojecie stypendium jako pieniądze wypłacane okresowo uczniom, studentom, pracownikom nauki itp. na pokrycie kosztów nauki lub badań naukowych; też: nauka, studia lub badania naukowe poza miejscem zamieszkania finansowane z tych pieniędzy. Środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawcę na podstawie umowy z dnia 18 listopada 2009 r. zawartej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków unijnych i przekazane w formie stypendiów doktorantom, pracownikom naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu i profesorom wizytującym, będącym uczestnikami projektu wyczerpują przesłanki określone w art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy.

W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; Poddziałanie: 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni zostały przewidziane wprost w założeniach tego Poddziałania - stypendia dla doktorantów, młodych doktorów (postdoców) i profesorów wizytujących zatrudnionych w instytucjach szkolnictwa wyższego w dziedzinach szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki. W przypadku środków finansowych przyznanych uczestnikom projektu na staże, szkolenia i wizyty studyjne nie określono w Programie, w jakiej postaci środki te mają być przekazane. Jednakże należy je traktować jako pomoc finansową uczestnikom projektu. Mając na względzie definicje pojęcia stypendium i przeznaczenie otrzymanych przez Uniwersytet środków, przyjęto iż środki te zostaną przekazane uczestnikom projektu w formie stypendiów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Pana w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się w części dotyczącej stypendiów otrzymywanych przez doktorantów Uniwersytetu i młodych doktorów zatrudnionych na ww. uczelni oraz kadrę dydaktyczną i kadrę akademicką za prawidłowe, natomiast w części dotyczącej stypendiów wypłacanych profesorom wizytującym zatrudnionym w instytucjach szkolnictwa wyższego – nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Stosownie do art. 3 ust. 1a ww. ustawy za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1. posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2. przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Na podstawie art. 3 ust. 2a ww. ustawy osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Zgodnie z art. 3 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

1. pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,

2. działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,

3. działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

4. położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym ze sprzedaży takiej nieruchomości.

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a ww. ustawy).

Wobec powyższego należy zatem podkreślić, że zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodów uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a ustawy, stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146).

W sytuacji przedstawionej we wniosku w dniu 18 listopada 2009 r. została zawarta pomiędzy Uniwersytetem jako beneficjentem i Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako instytucją pośredniczącą umowa o dofinansowanie projektu pn.: „Wyższa jakość kształcenia kluczem do rozwoju Uniwersytetu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet: 4 Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie: 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie: 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni w celi realizacji ww. umowy doktorantom, młodym doktorom, profesorom wizytującym, kadrze dydaktycznej oraz kadrze akademickiej są przyznawane stypendia. Jak wynika z treści uzupełnienia wniosku, doktoranci i młodzi doktorzy, którzy są zatrudnieni na Uniwersytecie, a także profesorowie wizytujący, otrzymujący stypendia, posiadają status uczestnika projektu. Wypłata stypendiów została rozpoczęta w dniu 22 lutego 2010 r. i odbywa się sukcesywnie zgodnie z harmonogramem projektu. We wniosku wskazano przy tym, iż w ramach poddziałania 4.1.1 mogą zostać dofinansowane projekty rozwoju uczelni obejmujące m.in.:

* podnoszenie kompetencji kadry akademickiej w celu podwyższania jakości nauczania,

* organizowanie staży i szkoleń w wiodących zagranicznych i krajowych ośrodkach akademickich i naukowo-badawczych dla kadry dydaktycznej uczelni przydatnych dla prowadzenia pracy dydaktycznej (w tym staże dla doktorantów i staże postdoktorskie),

* stypendia dla doktorantów, młodych doktorów (postdoców) i profesorów wizytujących zatrudnionych w instytucjach szkolnictwa wyższego w dziedzinach szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów (Narodowej Strategii Spójności) służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.

W myśl art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 ze zm.) sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Na podstawie art. 5 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b).

Jednocześnie jednak zaznaczyć należy, iż w myśl art. 111 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 ze zm.), do rozliczenia środków przekazanych do dnia 31 grudnia 2009 r. na realizację programów, projektów i zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, o której mowa w art. 1, stosuje się przepisy dotychczasowe (tj. przepisy ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.). Rozliczenie tych środków powinno nastąpić nie później niż do dnia 30 czerwca 2010 r.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić zatem należy, iż stypendia wypłacane doktorantom i młodym doktorom zatrudnionym na Uniwersytecie jako pomoc udzielona w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki finansowana z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podobnie, ze zwolnienia określonego w tym przepisie mogą korzystać stypendia na staże i szkolenia w wiodących zagranicznych i krajowych ośrodkach akademickich i naukowo-badawczych lub stypendia na wizyty studyjne wypłacone jako pomoc udzielona w ramach ww. Programu innym osobom posiadającym status uczestnika projektu wchodzącym w skład kadry dydaktycznej oraz kadry akademickiej uczelni.

Natomiast wobec okoliczności faktycznych przedstawionych we wniosku, tj. wobec braku jednoznacznego określenia tej kwestii przez Wnioskodawcę i jednocześnie zawartego w opisie stanu faktycznego zakresu projektu, realizowanego w ramach działania 4.1 nie sposób uznać, iż stypendia przyznawane profesorom wizytującym są udzielane im jako pomoc w ramach tego programu, a tym samym nie sposób uznać, iż mogą korzystać z omawianego zwolnienia przedmiotowego.

Niezależnie jednak od powyższego zaznaczyć należy, iż rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie, czy wypłacane profesorom wizytującym stypendia stanowią pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych, bowiem stanowi to domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Nieodzownym jest przy tym wskazać, że tutejszy organ nie posiada kompetencji do interpretacji przepisów przytoczonej ustawy o finansach publicznych, a jedynie przepisów podatkowych, o czym stanowi art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...