PO6-860-P-0200/94
Wyjaśnienie Ministra Finansów
z dnia 19 marca 1994
Artykuły przypisane do interpretacji
W związku z wątpliwościami dotyczącymi sposobu ustalania terminów podatkowych w przypadku wystąpienia dni dodatkowo wolnych od pracy Ministerstwo Finansów po ponownym przeanalizowani sprawy uprzejmie wyjaśnia:
W przepisach podatkowych przy określaniu terminów w związku z dniami wolnymi od pracy użyte zostało pojęcie "dni wolne od pracy na podstawie obowiązujących przepisów".
Należy zatem uznać, że dniami wolnymi od pracy są zarówno dni ustalone w ustawie z 18.1.1951 r. o dniach wolnych od pracy, jak również dni dodatkowo wolne od pracy ustalone na podstawie innych obowiązujących przepisów o zasięgu ogólnokrajowym.
W przypadku zatem, gdy terminu płatności, złożenia deklaracji, bądź dopełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego przypadają na takie dni, termin wykonania obowiązków przypadać będzie na dzień po tych dniach wolnych od pracy.
Zgodnie natomiast z zasadą wyrażoną w przepisach o zobowiązaniach podatkowych, gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy, odsetki za zwłokę pobiera się od drugiego dnia po dniu lub dniach wolnych od pracy.
