• Interpretacja indywidualn...
  22.05.2025

ITPP3/443-86/07/AO

Interpretacja indywidualna
z dnia 6 grudnia 2007

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 216 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2007 r. (data wpływu 16 listopada 2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 16 listopada 2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu w ramach priorytetu 6.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca realizuje projekt „Stypendia dla młodych naukowców szansą rozwoju województwa”. Projekt Nr 6 współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z Budżetu Państwa w ramach priorytetu 2 ZPORR Działanie 2.6. Celem projektu jest wzmocnienie i efektywne wykorzystanie kapitału ludzkiego dla potrzeb rozwoju województwa w sferze innowacji. Podstawowym narzędziem realizacji projektu jest fundusz stypendialny, w ramach którego uczestnikom studiów doktoranckich przyznawane są stypendia doktoranckie oraz dodatki stypendialne.

Stypendium doktoranckie jest świadczeniem pieniężnym. Dodatek stypendialny może być przeznaczony w szczególności na zakup niezbędnej literatury naukowej, specjalistycznego oprogramowania, materiałów do prowadzenia badań, udział w konferencjach, szkoleniach, dostęp do baz danych, itp. Dodatek stypendialny wypłacany jest w formie refundacji kosztów tj. zwrotu kosztów z tytułu poniesienia wydatków na w/w cele. Zwrot kosztów następuje na podstawie dostarczonej przez uczestnika faktury lub rachunku wystawionego imiennie na uczestnika studiów.

Uczelnia ponosi również wydatki kwalifikowane dotyczące przede wszystkim kosztów wyżywienia uczestników, materiałów biurowych, usług poligraficznych, audytu, na podstawie wystawionych na Uczelnię faktur VAT.

Beneficjenci ostateczni nie wnoszą żadnych opłat. Projekt nie przewiduje wygenerowania w przyszłości przychodów, jak również obrotu opodatkowanego podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku naliczonego VAT w całości lub części...

Zdaniem Wnioskodawcy w ramach realizowanego projektu Uczelni nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT, ponieważ zakupy towarów i usług – wydatki kwalifikowane – nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Politechnika w ramach projektu nie ponosi kosztów, które mogłaby przypisać proporcjonalnie czynnościom, w stosunku do których przysługiwałoby prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...