ITPP3/443-50/07/WW
Interpretacja indywidualna
z dnia 9 listopada 2007
Artykuły przypisane do interpretacji
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2007 r. (data wpływu 25 października 2007 r.), uzupełnionego pismami z dnia 02 listopada 2007 roku i 05 listopada 2007 roku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania przez Miasto podatku naliczonego - jest prawidłowe
Uzasadnienie
W dniu 25 października 2007 roku Miasto złożyło ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania przez Miasto podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT wystawionych w związku z wykonaniem przez wykonawcę inwestycji.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Miasto, będące beneficjentem dofinansowania projektu ze środków Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego zrealizowało inwestycję „Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicach B. i P.”. Do kosztów kwalifikowanych realizacji projektu zaliczono miedzy innymi zapłacony podatek od towarów i usług.
Następnie miasto na podstawie dokumentu PT- Przekazanie Środka Trwałego przekazało przedmiotową inwestycję Przedsiębiorstwu Komunalnemu sp. z o.o. Przekazanie stanowiło wkład niepieniężny (aport).
Miasto nie wykorzystuje przedmiotowej inwestycji na cele działalności opodatkowanej. Zadania wynikające z realizacji projektu wykonywał Urząd Miasta posługując się swoim numerem NIP.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy Miasto, niezarejestrowany w Urzędzie Skarbowym płatnik podatku VAT realizujący projekt współfinansowany ze środków EFRR „ Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicach B. i P.” ma możliwość odzyskania zapłaconego podatku VAT...
Zdaniem wnioskodawcy zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego. Miasto nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego z uwagi na brak związku wydatków inwestycyjnych ze sprzedażą opodatkowaną.
W myśl § 8 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.) zwalnia się od podatku wkłady niepieniężne (aporty) wnoszone do spółek prawa handlowego i cywilnego.
Ponieważ zrealizowany projekt został wniesiony jako wkład niepieniężny do Przedsiębiorstwa Komunalnego sp. z o.o., więc taka czynność jest zwolniona od podatku od towarów i usług. Miasto uzupełniło wniosek o oświadczenie, że za zadanie zrealizowane nie przysługuje mu zwrot podatku na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, że dofinansowanie nie pochodziło ze środków SAPARD.
Wnioskodawca podsumował, iż Miastu w związku ze zrealizowaniem ww. projektu nie przysługuje prawo do odliczenia/odzyskania kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.