ITPP3/443-58/07/AO
Interpretacja indywidualna
z dnia 15 listopada 2007
Artykuły przypisane do interpretacji
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2007 r. (data wpływu 29 października 2007 r.) uzupełniony pismem bez daty (data wpływu 12 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z planowanym wykonaniem inwestycji - jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W dniu 29 października 2007 r. Gmina złożyła ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od wykonania inwestycji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i Modernizacja Sektora Żywnościowego oraz Rozwój Obszarów Wiejskich 2004-2006, działanie odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego dla zadania pod nazwą „Remonty i doposażenie świetlic wiejskich w m. J. i M.”.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina zamierza przystąpić do realizacji projektu „Remonty i doposażenie świetlic wiejskich w m. J. i M.”. Przedmiotem usług budowlanych oraz dostaw w ramach ww. programu mają być roboty remontowo – budowlane oraz dostawa wyposażenia w zakresie mebli oraz sprzętów na potrzeby świetlic wiejskich. Wskazano, iż w świetlicach prowadzona jest działalność kulturalna, oświatowa i sportowa mająca na celu zaspokojenie w tym zakresie potrzeb lokalnej społeczności. Przedmiotowa działalność jest zadaniem własnym Gminy, prowadzonym nieodpłatnie, mającym na celu pogłębianie integracji lokalnych społeczności, poprzez ich aktywizowanie.
Pismem bez daty, (data wpływu 12 listopada 2007 r.) gmina uzupełniła przedmiotowy wniosek i wskazała, iż przy realizacji zadania nie będzie możliwy zwrot podatku na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług – dofinansowanie nie będzie również pochodziło ze środków SAPARD.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy gmina ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług...
Zdaniem wnioskodawcy, w myśl art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług gmina nie będzie miała prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Zdaniem Gminy, zawarty w fakturach VAT dotyczący zakupu towarów i usług w ramach realizacji inwestycji jest kosztem kwalifikowanym.
Stwierdzono, iż prawo do obniżenia podatku należnego nie przysługuje Gminie, gdyż działalność w świetlicach wiejskich nie jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Nie ma więc możliwości odzyskania podatku naliczonego w fakturach za wykonane usługi budowlane jak również zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, bowiem Gmina nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.