• Interpretacja indywidualn...
  06.09.2025

ITPP1/443-410/07/BK

Interpretacja indywidualna
z dnia 19 listopada 2007

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2007 r. (data wpływu 20 września 2007 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 października o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę podatku od towarów i usług z tytułu zrealizowanej inwestycji pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej” niezwiązanej z czynnościami opodatkowanymi - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 20 września 2007 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę podatku od towarów i usług z tytułu realizowanej inwestycji - pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej”

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina otrzymała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na realizowaną inwestycję pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej”. Wnioskodawca wskazuje, iż w świetle obowiązujących przepisów prawa podatnikom zarejestrowanym jako podatnicy VAT czynni przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Skorzystanie z tego prawa uzależnione jest jednak od zakresu, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Wnioskodawca oświadczył, iż realizowany projekt nie ma związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Ponadto wnioskodawca stwierdził, że nie ma możliwości zaliczenia odliczonego podatku do kosztów uzyskania przychodów tj. skompensowania go w postaci zmniejszenia swoich zobowiązań z tytułu podatku dochodowego. Jednostki samorządu terytorialnego korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dochodów określonych w przepisach ustawy o dochodach samorządu terytorialnego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 54, poz. 645).

W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca wskazał również, iż nie miał możliwości uzyskania zwrotu podatku VAT na podstawie zasad określonych w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy istnieje możliwość odzyskania przez podatku od towarów i usług z tytułu realizowanej inwestycji...

Zdaniem wnioskodawcy realizowana inwestycja nie będzie służyć czynnościom podlegającym opodatkowaniu, w związku z czym nie będzie możliwości odzyskania podatku od towarów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...