ITPP1/443-418A/07/AW
Interpretacja indywidualna
z dnia 28 listopada 2007
Artykuły przypisane do interpretacji
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2007 r. (data wpływu 21 września 2007 r.), uzupełnionym w dniach 17 października oraz 19 listopada 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w odniesieniu do projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W dniu 21 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w odniesieniu do projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości”.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina realizując swe zadania statutowe poprzez zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców w dniu 28 września 2007 r. złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” z Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006”. W złożonym wniosku podatek od towarów i usług zaliczono do kosztów kwalifikowanych.
W dniu 17 października 2007 r. uzupełniono przedmiotowy wniosek o informację, iż staw umiejscowiony jest w centrum wsi, a jego lokalizacja wynika z historycznego, charakterystycznego dla średniowiecza typu przestrzennej osady. W ramach projektu staw będzie oczyszczony oraz pogłębiony, linia brzegowa zostanie umocniona, całość działki wyplantowana, a teren obsiany trawą. Staw po wykonanych pracach stanie się bezpiecznym miejscem, estetycznym obiektem sprzyjającym otoczeniu i wizytówką wsi.
Natomiast w piśmie z dnia 13 listopada 2007 r. (data wpływu 19 listopada 2007 r.) wskazano, że staw jest otoczony drogami powiatową i dojazdowymi do posesji, za którymi znajdują się zabudowania gospodarskie; nie jest położony blisko lasu ani rzeki. Tak więc wokół stawu nie będzie miejsca, ani nie ma takiej potrzeby, aby powstały obiekty handlowo-usługowe, kulturalno-sportowe itp. Obecnie staw jest zanieczyszczony, zarośnięty i ma obniżony poziom wód. Po jego zagospodarowaniu poprawi się wygląd wsi i służyć będzie celom przeciwpożarowym poprzez wykonanie pomostu. Zagospodarowanie stawu nie spowoduje powstania obiektów, w których prowadzona byłaby działalność gospodarcza, tym samym Gmina nie planuje wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy w odniesieniu do planowanej inwestycji pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” Gmina będzie mieć możliwość odzyskania podatku od towarów i usług...
Zdaniem wnioskodawcy z uwagi na fakt iż, nie planuje się przychodów do budżetu po zrealizowaniu projektu, Gmina nie będzie mogła odzyskać podatku VAT.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
