• Interpretacja indywidualn...
  28.11.2024

ITPP2/443-116/10/AW

Interpretacja indywidualna
z dnia 22 kwietnia 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2010 r. (data wpływu 12 lutego 2009 r.), uzupełnionym w dniach 19 i 22 kwietnia 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania p.n. „Wyposażenie szkół samorządowych w pomoce naukowe” - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 12 lutego 2009 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniach 19 i 22 kwietnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania pn. „Wyposażenie szkół samorządowych w pomoce naukowe”.

W przedmiotowym wniosku, oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 22 września 2009 r. Gmina Miasto podpisała umowę z Województwem o dofinansowanie projektu pn. „Wyposażenie szkół samorządowych w pomoce naukowe”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Osi Priorytetowej 3 – „Infrastruktura społeczna”, Działanie 3.1. – „Inwestycje w infrastrukturę edukacyjną”. Projekt będzie realizowany w pierwszym kwartale 2010 r. w gimnazjach, zespołach szkół samorządowych oraz szkołach podstawowych na terenie Miasta. Polega on na zakupie pracowni językowych do czterech gimnazjów i jednego zespołu szkół samorządowych oraz zestawów do pracowni multimedialnych do czterech gimnazjów, siedmiu szkół podstawowych oraz liceum ogólnokształcącego. Zakupione pomoce naukowe dla szkół udostępnione będą bezpłatnie uczniom w ramach zajęć obowiązkowych, jak i dodatkowych. Po nabyciu sprzęt multimedialny zostanie przekazany nieodpłatnie (na podstawie protokołu przekazania) w użytkowanie ww. szkołom samorządowym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina Miasto ma możliwość odzyskania poniesionego kosztu podatku od towarów i usług, w związku z realizacją opisanego wyżej projektu...

Zdaniem Wnioskodawcy, realizując przedmiotowe zadanie nie może odzyskać poniesionego kosztu podatku od towarów i usług na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). Pozyskane dofinansowanie nie jest uważane za środki, o których mowa w § 7 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799). Wskazano, że Gmina Miasto nie będzie osiągać dochodu z tytułu korzystania przez dzieci i młodzież szkolną ze sprzętu informatycznego, a nabyty sprzęt pozostanie Jej własnością. Gmina Miasto w związku z realizacją inwestycji nie będzie wykonywać czynności podlegających opodatkowaniu, tzn. nie będzie dokonywać sprzedaży towarów oraz świadczyć usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do brzmienia art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...