• Interpretacja indywidualn...
  06.09.2025

IBPP4/443-333/10/AŚ

Interpretacja indywidualna
z dnia 7 maja 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2010r. (data wpływu 22 lutego 2010r.), uzupełnionym pismami z dnia 9 marca 2010r. (data wpływu 17 marca 2010r. oraz 1 kwietnia 2010r.) oraz pismem z dnia 15 kwietnia 2010r. (data wpływu 21 kwietnia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w odniesieniu do projektu pn. „…” jest:

* prawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Partnerów projektu;

* nieprawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Wnioskodawcy, które w końcowym efekcie mają być przedmiotem sprzedaży jak i dzierżawy.

Uzasadnienie

W dniu 22 lutego 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części w odniesieniu do projektu pn. „…”.

Ww. wniosek został uzupełniony pismami z dnia 9 marca 2010r. (data wpływu 17 marca 2010r. oraz 1 kwietnia 2010r.) oraz pismem z dnia 15 kwietnia 2010r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak IBPP4/443-333/10/AŚ z dnia 7 kwietnia 2010r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Projekt o numerze identyfikacyjnym pn. „…” czyli projekt Promocji Inwestycyjnej Terenów Strefy Aktywności Gospodarczej w Powiecie został wybrany do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa. W ramach projektu planuje się przygotowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej ofertę inwestycyjną terenów wchodzących w skład utworzonej na terenie Powiatu Strefy Aktywności Gospodarczej. Projekt pozwoli na realizację następujących zadań: Public Relations i Media Relations wspierające etapy kampanii reklamowej, przygotowanie precyzyjnej oferty inwestycyjnej, stworzenie strony www, prezentacje multimedialne, opracowanie ogólnopolskiej kampanii reklamowej, uczestnictwo w krajowych i zagranicznych targach.

Czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT składającym deklarację VAT-7 jest Starostwo Powiatowe.

Powiat i Starostwo Powiatowe posługują się jednym numerem identyfikacji podatkowej (NIP).

Towary i usługi nabyte w związku z projektem nie będą związane z wykonywaniem przez Starostwo Powiatowe czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Planowany do realizacji projekt związany będzie z wykonywaniem zadań własnych powiatu w zakresie promocji inwestycyjnej.

W piśmie z dnia 15 kwietnia 2010r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek o następujące informacje.

1. Beneficjentem projektu jest Powiat, ale to Starostwo Powiatowe wykonuje zadania przypisane do realizacji Powiatu, dlatego nabywcą towarów i usług w ramach realizacji projektu jest Starostwo Powiatowe.

2. Tereny inwestycyjne będące przedmiotem promocji są własnością Powiatu oraz Partnerów, którzy przystąpili do Strefy Aktywności Gospodarczej - Gmina, X, Y i Z.

3. W skład Strefy Aktywności Gospodarczej wchodzi wiele gruntów co wiąże się z ich różnym przeznaczeniem. Są to grunty zarówno na sprzedaż jak i dzierżawę.

4. Celem projektu jest wyłącznie promocja terenów inwestycyjnych wchodzących w skład Strefy Aktywności Gospodarczej. Dochód z tytułu sprzedaży lub dzierżawy uzyskany przez Powiat lub którąś z Gmin będzie wynikiem działalności Strefy Aktywności Gospodarczej a nie realizacji projektu.

5. Promocja inwestycyjna obejmuje tereny wchodzące w skład Strefy Aktywności Gospodarczej jednak beneficjentem projektu jest tylko Powiat. W związku z powyższym od Partnerów nie będą pobierane opłaty za promocję terenów inwestycyjnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 9 marca 2010r.):

Czy Wnioskodawca jako beneficjent Funduszy Europejskich ma prawo do odliczenia podatku VAT w całości lub części w odniesieniu do ww. projektu...

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 9 marca 2010r.), nie ma prawa do odliczenia podatku VAT w odniesieniu do ww. projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* prawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Partnerów projektu;

* nieprawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Wnioskodawcy, które w końcowym efekcie mają być przedmiotem sprzedaży jak i dzierżawy.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak wynika z powyższego, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest intencja nabycia – jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas – po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych – odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych. Z ogólnie przyjętej definicji „zamiaru” wynika, że jest to projekt, plan czy intencja zrealizowania czegoś. Istotą zamiaru są intencje, jakie przyświecają dokonywanym czynnościom, jak i cel, który dana osoba ma osiągnąć dokonując tych czynności.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Podstawowe znaczenie dla kształtu i funkcjonowania wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (podatku od towarów i usług) mają fundamentalne cechy tego podatku, tj.:

1. powszechność opodatkowania,

2. faktyczne opodatkowanie konsumpcji,

3. stosowanie podatku od wartości dodanej na wszystkich etapach obrotu towarami i usługami.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.) w celu wykonywania zadań powiat może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.

Organami powiatu są rada powiatu i zarząd powiatu (art. 8 ust. 2 ustawy o samorządzie). Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu (art. 26 ust. 1 ustawy o samorządzie). Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy (art. 33 ustawy o samorządzie). Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz (art. 34 ust. 1 ustawy o samorządzie).

Mając te regulacje na względzie należy zauważyć, że samorządowe osoby prawne (powiaty) nie mają własnych struktur organizacyjnych, zaś nałożone na nie zadania wykonują za pośrednictwem jednostek organizacyjnych powiatu.

Jak wynika z powyższego, starostwo powiatowe nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 6 ustawy o samorządzie powiatowym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu. Starostwo powiatowe jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań powiatu oraz obsługi techniczno organizacyjnej powiatu. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe powiatu i starostwa powiatowego, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości powiatu podmiotowość starostwa powiatowego.

Z treści wniosku wynika, że projekt pn. „…” czyli projekt Promocji Inwestycyjnej Terenów Strefy Aktywności Gospodarczej został wybrany do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa. W ramach projektu planuje się przygotowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej ofertę inwestycyjną terenów wchodzących w skład utworzonej na terenie Powiatu Strefy Aktywności Gospodarczej. Projekt pozwoli na realizację następujących zadań: Public Relations i Media Relations wspierające etapy kampanii reklamowej, przygotowanie precyzyjnej oferty inwestycyjnej, stworzenie strony www, prezentacje multimedialne, opracowanie ogólnopolskiej kampanii reklamowej, uczestnictwo w krajowych i zagranicznych targach.

Czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT składającym deklarację VAT-7 jest Starostwo Powiatowe.Powiat i Starostwo Powiatowe posługują się jednym numerem identyfikacji podatkowej (NIP).Towary i usługi nabyte w związku z projektem nie będą związane z wykonywaniem przez Starostwo Powiatowe czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Planowany do realizacji projekt związany będzie z wykonywaniem zadań własnych powiatu w zakresie promocji inwestycyjnej.

Beneficjentem projektu jest Powiat, ale to Starostwo Powiatowe wykonuje zadania przypisane do realizacji Powiatu, dlatego nabywcą towarów i usług w ramach realizacji projektu jest Starostwo Powiatowe.

Tereny inwestycyjne będące przedmiotem promocji są własnością Powiatu oraz Partnerów, którzy przystąpili do Strefy Aktywności Gospodarczej - Gmina, X, Y i Z.

W skład Strefy Aktywności Gospodarczej wchodzi wiele gruntów co wiąże się z ich różnym przeznaczeniem. Są to grunty zarówno na sprzedaż jak i dzierżawę.

Celem projektu jest wyłącznie promocja terenów inwestycyjnych wchodzących w skład Strefy Aktywności Gospodarczej. Dochód z tytułu sprzedaży lub dzierżawy uzyskany przez Powiat lub którąś z Gmin będzie wynikiem działalności Strefy Aktywności Gospodarczej a nie realizacji projektu.

Promocja inwestycyjna obejmuje tereny wchodzące w skład Strefy Aktywności Gospodarczej jednak beneficjentem projektu jest tylko Powiat. W związku z powyższym od Partnerów nie będą pobierane opłaty za promocję terenów inwestycyjnych.

Z powyższego wynika zatem, że w ramach projektu planuje się przygotowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej ofertę inwestycyjną terenów wchodzących w skład utworzonej na terenie Powiatu Strefy Aktywności Gospodarczej, będących własnością Powiatu (które w końcowym – długookresowym efekcie mają być przedmiotem sprzedaży jak i dzierżawy) oraz Partnerów (Gminy, X, Y i Z), od których nie będą pobierane opłaty za promocję terenów inwestycyjnych.

W związku z powyższym koniecznym jest dokonanie oceny prawnej stanowiska Wnioskodawcy odrębnie w odniesieniu do promocji terenów, będących własnością Wnioskodawcy oraz do promocji terenów, będących własnością Partnerów.

W odniesieniu do promocji terenów, będących własnością Wnioskodawcy, które w końcowym (długookresowym) efekcie mają być przedmiotem sprzedaży jak i dzierżawy, stwierdzić należy co następuje:

Z tak przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego wynika, że tereny inwestycyjne będące przedmiotem promocji są gruntami zarówno na sprzedaż jak i dzierżawę. Istnieje zatem wyraźny związek pomiędzy realizacją projektu (a więc nabywanymi towarami i usługami opodatkowanymi VAT) a wykonywanymi w przyszłości czynnościami opodatkowanymi – cele komercyjne. Komercjalizacja odbywać się będzie poprzez sprzedaż i dzierżawę terenów inwestycyjnych objętych kampanią promującą ofertę inwestycyjną terenów wchodzących w skład utworzonej na terenie Powiatu Strefy Aktywności Gospodarczej.

Także niepodważalny jest fakt, iż nawiązane w trakcie trwania projektu kontakty (z zainteresowanymi zamiarem inwestowania na promowanych terenach inwestorami), będą bezpośrednio wykorzystane przez Wnioskodawcę w celu podpisania umów sprzedaży czy dzierżawy. Promocja realizowania w okresie trwania projektu, będzie także oddziaływała po jego zakończeniu, co pozwoli Wnioskodawcy dotrzeć do potencjalnych klientów z komercyjną ofertą. W ocenie tut. organu nie można się więc zgodzić z Wnioskodawcą, że towary i usługi nabyte w związku z projektami nie będą w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT wykonywanymi przez Powiat.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika ewidentnie, że Wnioskodawca podjął szereg powiązanych ze sobą działań mających na celu, w końcowym długookresowym efekcie, doprowadzenie do sprzedaży jak i dzierżawy terenów Strefy Aktywności Gospodarczej. Zdaniem tut. organu nie jest możliwe (w odniesieniu do terenów będących własnością Powiatu) dokonanie dychotomicznego podziału nabywanych towarów i usług w trakcie tworzenia Strefy Aktywności Gospodarczej, jak i przygotowania oraz przeprowadzenia kompleksowej kampanii promującej ofertę inwestycyjną terenów wchodzących w jej skład w ramach projektu pn. „…”, na związane z czynnościami opodatkowanymi albo z czynnościami nieopodatkowanymi. Wszystkie są bowiem związane z realizacją przedsięwzięcia, które jako całość ma celu doprowadzenie do sprzedaży, jak i dzierżawy terenów inwestycyjnych.

Sprzedaż oraz dzierżawa gruntów są niewątpliwie czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych (tj. sprzedaż lub dzierżawa gruntów), Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu.

W odniesieniu do promocji terenów, będących własnością Partnerów, od których nie będą pobierane opłaty za promocję terenów inwestycyjnych, stwierdzić należy co następuje:

W myśl art. 2 ust. 1 cyt. ustawy o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania powiatu należą zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. W szczególności zadania własne obejmują sprawy z zakresu promocji powiatu (art. 4 ust. 1 pkt 21 cytowanej ustawy o samorządzie powiatowym).

Przez świadczenie usług, rozumie się – zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT – każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

Nieodpłatna dostawa towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, za wyjątkiem ściśle określonych sytuacji, wskazanych w art. 7 ust. 2 oraz art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT za odpłatne świadczenie usług uznaje się także nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami w całości lub w części.

Zatem, aby nieodpłatne świadczenie usług było objęte opodatkowaniem podatkiem VAT muszą być spełnione łącznie dwa warunki. Po pierwsze ustawa wyraźnie wskazuje, że nie ma podstaw do opodatkowania usług świadczonych wprawdzie nieodpłatnie, lecz w związku z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem. Przez usługi niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności.

Drugim warunkiem objęcia nieodpłatnych usług podatkiem VAT jest istnienie prawa podatnika do odliczenia całości lub części podatku naliczonego związanego ze świadczonymi usługami.

Z powyższego wynika, że warunkiem opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usług jest łączne spełnienie powyższych przesłanek. Niedopełnienie któregokolwiek z warunków określonych w art. 8 ust. 2 ustawy jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym, nie ma podstaw do opodatkowania usług świadczonych wprawdzie nieodpłatnie, lecz w związku z prowadzeniem przez podatnika przedsiębiorstwa.

W myśl cytowanych powyżej przepisów o samorządzie powiatowym, zadania z zakresu promocji powiatu tj. w tym przypadku promocji terenów należących do Gmin znajdujących się na terenie Powiatu, należą do zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. Oznacza to, że czynność nieodpłatnego promowania ww. terenów inwestycyjnych, jest czynnością związaną z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a tym samym niepodlegajacą opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z powyższym, z uwagi na niespełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Partnerów projektu.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy, dotyczące możliwości odliczenia podatku od towarów i usług (VAT) naliczonego, zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług nabytych w celu realizacji projektu w całości lub w części, uznać należy za:

* prawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Partnerów projektu;

* nieprawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z promocją terenów inwestycyjnych, będących własnością Wnioskodawcy, które w końcowym efekcie mają być przedmiotem sprzedaży jak i dzierżawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawc i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...