• Interpretacja indywidualn...
  06.09.2025

ITPP2/443-265/10/AD

Interpretacja indywidualna
z dnia 7 maja 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 marca 2010 r. (data wpływu 25 marca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast” - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 25 marca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast”.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina przygotowuje dokumentację do złożenia wniosku o pozyskanie dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007- 2013 z zakresu Osi Priorytetowej 4: „Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast”, na przystosowanie Ratusza Staromiejskiego do pełnienia funkcji nowoczesnej biblioteki z misją społeczną, kulturalną i edukacyjną, dostępną dla dzieci, młodzieży, osób starszych i niepełnosprawnych.

Obecnie opracowała dokumentację przystosowującą obiekt do funkcji nowoczesnej biblioteki, zapewniającą realizację projektu w sposób optymalny, nowoczesny, na wysokim poziomie przystosowania obiektu pod względem techniczno-funkcjonalnym i wyposażenia.

Projektowana funkcja: na poziomie parteru - szatnia wraz z informacją ogólną, wypożyczalnia, sala komputerowa, sala multimedialna oraz hall i sala ekspozycyjna z zapleczem; na piętrze - sala edukacyjno-szkoleniowa z zapleczem, wypożyczalnia dla dzieci, czytelnia, księgozbiór, informatorium biblioteczne oraz hall ekspozycyjny; na poddaszu - pracownia i salon literacki, pracownia malarsko rzeźbiarska, pokoje biurowe oraz archiwum; w piwnicach - pomieszczenia techniczno-gospodarcze.

Projekt ma na celu zapewnić odpowiednie warunki estetyczne i funkcjonalne obiektu do pełnienia funkcji nowoczesnej biblioteki z misją kulturalną, społeczną i edukacyjną, dostępną dla dzieci, młodzieży, osób starszych oraz niepełnosprawnych. Realizacja powyższego projektu wpłynie znacząco na podniesienie poziomu i rozszerzenie usług świadczonych przez nowoczesną bibliotekę w Staromiejskim Ratuszu.

Do zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8, 9 i 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, należy dbanie o edukację publiczną, utrzymanie bibliotek gminnych, upowszechnianie kultury oraz promocję gminy.

Gmina, po powołaniu treści art. 86 ust.1 ustawy, stwierdziła, że nie będzie prowadziła żadnych czynności opodatkowanych w tym zakresie (objętych inwestycją), co uprawniałoby ją do rozliczenia podatku. Rzeczy objęte projektem nie będą przedmiotem umów cywilno-prawnych.

W związku z powyższy zadano następujące pytanie:

Czy Gmina, w obecnej chwili i przy obecnym stanie prawnym, może dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją ww. inwestycji...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości uzyskania zwrotu podatku na podstawie rozdziału 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. oraz rozliczenia podatku na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...