ITPP3/443-130/10/ZG
Interpretacja indywidualna
z dnia 14 października 2010
Artykuły przypisane do interpretacji
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2010 roku (data wpływu 9.08.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku w związku z realizacja projektu pod nazwą „Jedzmy ryby - kampania promująca ryby i produkty rybne" - jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W dniu 9 sierpnia 2010 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku w związku z realizacja projektu pod nazwą „Jedzmy ryby - kampania promująca ryby i produkty rybne".
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Dnia 5 marca 2010 roku Wnioskodawca złożył do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Jedzmy ryby - kampania promująca ryby i produkty rybne". Przedmiotem projektu jest przygotowanie i przeprowadzenie regionalnej kampanii promocyjnej dotyczącej spożycia ryby i produktów rybnych. Działania skierowane są dla mieszkańców M. i okolic (8 gmin). Grupą docelową są:
dzieci i młodzież szkół podstawowych i gimnazjalnych
mieszkańcy - w szczególności osoby przygotowujące posiłki w domu
szkolni dietetycy i pracownicy firm przygotowujących szkolne posiłki
producenci i przetwórcy ryb, handlowcy, pracownicy gastronomii.
Planowane działania:
kampania promocyjna w regionalnych mediach, prasie, bilbordach i internecie -zorganizowanie targów rybnych
badania rynku w zakresie preferencji konsumenckich oraz wpływu dostępności produktów rybnych na ich popyt (za pomocą ankiet) - zorganizowanie konferencji - organizacja konkursów
organizacja 2x obiadów z rybą w stołówkach szkolnych dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych i gimnazjalnych.
Gmina jako zarejestrowany podatnik podatku VAT - nie jest podatnikiem czynnym. Wszystkie swoje rozliczenia dokonuje poprzez swoją jednostkę budżetową Urząd Miasta.
Działania w projekcie - działalność promocyjna nie będzie opodatkowana podatkiem VAT, gdyż będzie nieodpłatna i skierowana do odbiorcy zbiorowego.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została ujęta w kosztach wydatków kwalifikowanych przy realizacji inwestycji pn. „Jedzmy ryby - kampania promująca ryby i produkty rybne"...
Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina realizując projekt „Jedzmy ryby - kampania promująca ryby i produkty rybne” w ramach programu operacyjnego „Zrównoważony Rozwój Sektora Rybołówstwa i Nadbrzeżnych Obszarów Rybackich 2007-2013" nie może odzyskać poniesionego kosztu podatku VAT na podstawie art. 86 ust 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Działania w projekcie będą ogólnie dostępne, nieodpłatne, skierowane do odbiorcy zbiorowego w związku z tym Gminie nie przysługuje prawo do odzyskania podatku VAT.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
