• Interpretacja indywidualn...
  24.11.2024

ILPP2/443-2067/10-4/BA

Interpretacja indywidualna
z dnia 30 marca 2011

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Instytutu, przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2010 r. (data wpływu 23 grudnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 marca 2011 r. (data wpływu 10 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „X” – jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 23 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „X”. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 8 marca 2011 r. (data wpływu 10 marca 2011 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz o dokument, z którego wynika prawo osoby upoważnionej do występowania w imieniu Wnioskodawcy z wnioskiem o interpretację przepisów prawa podatkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwany dalej Instytutem), jest jednostką naukowo-badawczą X. Instytut otrzymał środki w ramach X na realizację projektu pn. „X”. Projekt realizowany jest przez trzech partnerów: Instytut, Y oraz Z. Koordynatorem technicznym, formalnym, organizacyjnym i finansowym oraz organizacją uprawnioną do zawarcia umowy z Instytucją pośredniczącą jest Instytut.

Projekt finansowany jest:

85% – stanowią środki z A oraz X,

15% – stanowią środki z jednostek pośredniczących przy czym:

dla Instytutu i Y środki z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

dla środki z Ministerstwa Zdrowia.

Największym i głównym zadaniem projektu jest poprawa dostępności specjalistycznej pomocy medycznej dla pacjentów z X. Projekt zakłada włączenie 22 spośród 31 szpitali powiatowych/regionalnych. W związku z tym, bezpośrednio wskutek działania projektu, dostęp do specjalistycznych usług medycznych świadczonych przez ośrodki referencyjne zorganizowane w oddziałach klinicznych Y uzyskają pacjenci tych właśnie szpitali.

Celem bezpośrednim projektu jest uruchomienie X które:

umożliwi prowadzenie diagnostyki na odległość z wykorzystaniem infrastruktury teleinformatycznej (w zakresie konsultacji specjalistycznych),

zbuduje i zarządzać będzie medyczną platformą edukacyjną,

uruchomi usługę gromadzenia danych statystycznych bazujących na informacjach dostępnych z poziomu infastruktury Centrum, w szczególności informacji gromadzonych w Rejestrze Przypadków Medycznych na potrzeby raportowania do wojewódzkiego nadzoru specjalistycznego.

Przedmiotem projektu jest realizacja, integracja i uruchomienie infrastruktury usług informatycznych dla wspomagania regionalnej służby zdrowia w X.

Zbudowany w ramach projektu system telemedyczny składać się będzie z oprogramowania, sprzętu i zasobów edukacyjnych, które umożliwią udostępnienie szpitalom klinicznym w x nowych usług komunikacyjnych. System ten obejmuje usługi telekonsultacji medycznych oraz medyczną bibliotekę cyfrową. Telekonsultacje umożliwiają komunikację (przesyłanie danych dotyczących pacjentów) pomiędzy szpitalami w regionie, natomiast w medycznej bibliotece cyfrowej gromadzone będą anonimowe rekordy informacji medycznej, niezbędne dla funkcjonowania usług edukacyjnych i wspomagających decyzję.

Dla realizacji projektu przez wymienionych wyżej partnerów grupą docelową będą szpitale zlokalizowane na terenie X oraz szpitale powiatowe. Szpitale te zgłosiły swoje uczestnictwo poprzez listy intencyjne podpisane przez dyrekcje szpitali. Oznacza to, że w ramach tego projektu infrastruktura X zostanie doprowadzona do szpitali, które zdeklarowały współpracę w realizacji projektu. Zakłada się, że do współpracy w realizacji projektu przystąpią szpitale, które do tej pory nie wyraziły woli współpracy.

Projekt realizowany jest w trzech etapach:

Pierwszy etap to dokonanie identyfikacji elementów składowych infrastruktury X w ramach wojewódzkiego systemu ochrony zdrowia od strony organizacyjnej i technologicznej.

Drugi etap – dokonanie integracji elementów składowych systemu i wykonanie pilotowego wdrożenia systemu w 5 wybranych szpitalach powiatowych w oparciu o kompetencje medyczne jednego oddziału klinicznego.

W trzecim etapie dokonana zostanie integracja infrastruktury X z pozostałymi uczestnikami, oddziałami klinicznymi i szpitalami powiatowymi. Etap ten zakończy się oddaniem produkcyjnego środowiska X po przeprowadzeniu kompleksowego szkolenia użytkowników i administratorów oraz weryfikacji organizacyjno-technologicznej infrastruktury Centrum.

Po zakończeniu projektu celem X będzie objęcie swoim zasięgiem także innych miejscowości w województwie, w których istnieją szpitale, a także rozszerzenie działalności na województwa sąsiednie zgodnie z narodowymi i regionalnymi planami organizacji i rozwoju ochrony zdrowia. Zgodnie z zawartą umową z Ministerstwem Zdrowia na realizację projektu, Beneficjent zobowiązany jest po zakończeniu projektu do:

utworzenia funduszu w wysokości 1% (całkowitych kosztów projektu) przeznaczonego na rzecz utrzymania rezultatów projektu,

utrzymania projektu po jego zakończeniu przez 5 lat,

przechowywania dokumentacji przez 10 lat.

Przewiduje się, że po zakończeniu projektu z systemu będzie korzystać 30 szpitali i klinik w X. Szacunkowo, liczba ta może wzrosnąć do 40 jednostek X oraz 20 jednostek w województwie Y i 15 jednostek w województwie Z. Nie przewiduje się sprzedaży licencji na oprogramowanie wytworzone w wyniku realizacji projektu.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że:

Instytut jako jeden z Partnerów projektu zgodnie z zawartą umową realizuje zadania badawcze zawarte we wniosku o dofinansowanie. Wszystkie zakupy dokonywane w celu realizacji projektu dokumentowane są i będą rachunkami, fakturami VAT wystawianymi na Instytut jako wykonawcę zadań w projekcie. Jednocześnie Zainteresowany dodaje, że każdy z partnerów projektu jako wykonawca, realizując zadania wynikające z wniosku o dofinansowanie, dokonuje zakupów i usług dokumentując je fakturami VAT wystawionymi na tegoż wykonawcę. Każdy partner zobowiązany jest do składania kwartalnych sprawozdań z wykonania zadań i poniesionych na ich realizację kosztów oraz złożenie wniosku o płatność (bez wystawiania faktury). Zgodnie z umową o dofinansowanie zawartą pomiędzy Ministrem Zdrowia, Instytucją Pośredniczącą a Instytutem – Beneficjentem (Koordynatorem) projektu Instytut składa zbiorcze sprawozdanie i wniosek o płatność do Instytucji Wspomagającej. Instytucja wspomagająca przekazuje kwotę refundacji środków lub zaliczki po zatwierdzeniu sprawozdania i uznaniu wydatków za kwalifikowane na wyodrębniony rachunek koordynatora (Instytutu) w wysokości wynikającej z wykonania zadań w projekcie i przyznanych kwot dofinansowania.

Korzystanie z X przez zainteresowane szpitale będzie nieodpłatne. Efekt polegający na uruchomieniu X jest przedmiotem projektu i będzie w sposób nieprzerwany kontynuowany przez Instytut w okresie 5 lat po zakończeniu projektu. Do zrealizowania tego stanu rzeczy niezbędna jest dobrowolna współpraca szpitali oraz oddziałów klinicznych X. Żaden z zainteresowanych szpitali nie będzie opłacał kosztów funkcjonowania infrastruktury związanej z realizacją eksperymentu.

Zarówno w okresie realizacji projektu, a także w okresie jego trwałości tj. w okresie 5 lat po jego zakończeniu Instytut nie będzie uzyskiwał przychodów z rezultatów osiągniętych w projekcie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Instytut ma prawo do odliczenia na podstawie art. 86 ust. 1 lub art. 90 ustawy podatku VAT naliczonego w fakturach zakupu sprzętu, materiałów i usług niezbędnych do realizacji projektu pn. „X” finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma on prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dokonywanych w celu realizacji projektu pn. „X”. Celem projektu jest tworzenie platformy usług telemedycznych, która udostępniona zostanie użytkownikom na zasadzie powszechnego do niej dostępu. Wytworzona w projekcie infrastruktura oraz usługi udostępniane będą szpitalom w X na równych zasadach w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej.

Projekt nie będzie kreował jakichkolwiek przychodów zarówno w okresie realizacji projektu jak i w okresie utrzymania jego trwałości (5 lat).

Ponadto dotacja przyznana na realizację projektu nie ma charakteru cenotwórczego (art. 29 ust. 1 ustawy), a co za tym idzie, wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego w fakturach zakupu sprzętu, materiałów i usług związanych z realizacją projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Art. 86 ust. 1 ustawy stanowi, iż w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2010 r., kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ponadto, w myśl przepisu art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni (…).

Zatem, stosownie do cyt. art. 86 ust. 1 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostają spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wobec powyższego, przedstawiona zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Należy zaznaczyć, że w myśl art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuj prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo, o czym stanowi art. 90 ust. 3 ustawy. W ust. 4 art. 90 ustawy wskazano, iż proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja.

Stosownie natomiast do zapisu art. 90 ust. 10 ustawy, w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

przekroczyła 98% – podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2;

nie przekroczyła 2% – podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2.

Z powołanego wyżej przepisu art. 90 wynika, że obowiązek jego zastosowania ma miejsce wówczas, gdy nie jest możliwe bezpośrednie przypisanie podatku naliczonego zawartego w fakturach zakupu do konkretnej sprzedaży opodatkowanej, bądź zwolnionej. Natomiast przepis ten nie ma zastosowania, gdy zakupy są związane tylko z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu.

Z opis sprawy wynika, że Wnioskodawca jest jednostką naukowo-badawczą. Instytut otrzymał środki w ramach X na realizację projektu pn. „X”. Projekt realizowany jest przez trzech partnerów: Instytut, Y oraz Z. Koordynatorem technicznym, formalnym, organizacyjnym i finansowym oraz organizacją uprawnioną do zawarcia umowy z Instytucją pośredniczącą jest Instytut.

Projekt finansowany jest:

85% – stanowią środki z A oraz X,

15% – stanowią środki z jednostek pośredniczących przy czym:

dla Instytutu i Y środki z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

dla Z środki z Ministerstwa Zdrowia.

Największym i głównym zadaniem projektu jest poprawa dostępności specjalistycznej pomocy medycznej dla pacjentów z X. Projekt zakłada włączenie 22 spośród 31 szpitali powiatowych/regionalnych. W związku z tym, bezpośrednio wskutek działania projektu, dostęp do specjalistycznych usług medycznych świadczonych przez ośrodki referencyjne zorganizowane w oddziałach klinicznych Y uzyskają pacjenci tych właśnie szpitali.

Celem bezpośrednim projektu jest uruchomienie X które:

umożliwi prowadzenie diagnostyki na odległość z wykorzystaniem infrastruktury teleinformatycznej (w zakresie konsultacji specjalistycznych),

zbuduje i zarządzać będzie medyczną platformą edukacyjną w postaci,

uruchomi usługę gromadzenia danych statystycznych bazujących na informacjach dostępnych z poziomu infastruktury Centrum, w szczególności informacji gromadzonych w Rejestrze Przypadków Medycznych na potrzeby raportowania do wojewódzkiego nadzoru specjalistycznego.

Przedmiotem projektu jest realizacja, integracja i uruchomienie infrastruktury usług informatycznych dla wspomagania regionalnej służby zdrowia w X.

Zbudowany w ramach projektu system telemedyczny składać się będzie z oprogramowania, sprzętu i zasobów edukacyjnych, które umożliwią udostępnienie szpitalom klinicznym w x nowych usług komunikacyjnych. System ten obejmuje usługi telekonsultacji medycznych oraz medyczną bibliotekę cyfrową. Telekonsultacje umożliwiają komunikację (przesyłanie danych dotyczących pacjentów) pomiędzy szpitalami w regionie, natomiast w medycznej bibliotece cyfrowej gromadzone będą anonimowe rekordy informacji medycznej, niezbędne dla funkcjonowania usług edukacyjnych i wspomagających decyzję.

Dla realizacji projektu przez wymienionych wyżej partnerów grupą docelową będą szpitale zlokalizowane na terenie X oraz szpitale powiatowe. Szpitale te zgłosiły swoje uczestnictwo poprzez listy intencyjne podpisane przez dyrekcje szpitali. Oznacza to, że w ramach tego projektu infrastruktura X zostanie doprowadzona do szpitali, które zdeklarowały współpracę w realizacji projektu. Zakłada się, że do współpracy w realizacji projektu przystąpią szpitale, które do tej pory nie wyraziły woli współpracy.

Projekt realizowany jest w trzech etapach:

Pierwszy etap to dokonanie identyfikacji elementów składowych infrastruktury X w ramach wojewódzkiego systemu ochrony zdrowia od strony organizacyjnej i technologicznej.

Drugi etap – dokonanie integracji elementów składowych systemu i wykonanie pilotowego wdrożenia systemu w 5 wybranych szpitalach powiatowych w oparciu o kompetencje medyczne jednego oddziału klinicznego.

W trzecim etapie dokonana zostanie integracja infrastruktury X z pozostałymi uczestnikami, oddziałami klinicznymi i szpitalami powiatowymi. Etap ten zakończy się oddaniem produkcyjnego środowiska X po przeprowadzeniu kompleksowego szkolenia użytkowników i administratorów oraz weryfikacji organizacyjno-technologicznej infrastruktury Centrum.

Po zakończeniu projektu celem X będzie objęcie swoim zasięgiem także innych miejscowości w województwie, w których istnieją szpitale, a także rozszerzenie działalności na województwa sąsiednie zgodnie z narodowymi i regionalnymi planami organizacji i rozwoju ochrony zdrowia. Zgodnie z zawartą umową z Ministerstwem Zdrowia na realizację projektu, Beneficjent zobowiązany jest po zakończeniu projektu do:

utworzenia funduszu w wysokości 1% (całkowitych kosztów projektu) przeznaczonego na rzecz utrzymania rezultatów projektu,

utrzymania projektu po jego zakończeniu przez 5 lat,

przechowywania dokumentacji przez 10 lat.

Przewiduje się, że po zakończeniu projektu z systemu będzie korzystać 30 szpitali i klinik w X. Szacunkowo, liczba ta może wzrosnąć do 40 jednostek X oraz 20 jednostek w województwie Y i 15 jednostek w województwie Z. Nie przewiduje się sprzedaży licencji na oprogramowanie wytworzone w wyniku realizacji projektu. Instytut jako jeden z Partnerów projektu zgodnie z zawartą umową realizuje zadania badawcze zawarte we wniosku o dofinansowanie. Wszystkie zakupy dokonywane w celu realizacji projektu dokumentowane są i będą rachunkami, fakturami VAT wystawianymi na Instytut jako wykonawcę zadań w projekcie. Jednocześnie Zainteresowany dodaje, że każdy z partnerów projektu jako wykonawca, realizując zadania wynikające z wniosku o dofinansowanie, dokonuje zakupów dokumentując je fakturami VAT wystawionymi na tegoż wykonawcę. Każdy partner zobowiązany jest do składania kwartalnych sprawozdań z wykonania zadań i poniesionych na ich realizację kosztów oraz złożenie wniosku o płatność (bez wystawiania faktury). Zgodnie z umową o dofinansowanie zawartą pomiędzy Ministrem Zdrowia, Instytucją Pośredniczącą a Instytutem – Beneficjentem (Koordynatorem) projektu Instytut składa zbiorcze sprawozdanie i wniosek o płatność do Instytucji Wspomagającej. Instytucja wspomagająca przekazuje kwotę refundacji środków lub zaliczki po zatwierdzeniu sprawozdania i uznaniu wydatków za kwalifikowane na wyodrębniony rachunek koordynatora (Instytutu) w wysokości wynikającej z wykonania zadań w projekcie i przyznanych kwot dofinansowania. Korzystanie z X przez zainteresowane szpitale będzie nieodpłatne. Efekt polegający na uruchomieniu X jest przedmiotem projektu i będzie w sposób nieprzerwany kontynuowany przez Instytut w okresie 5 lat po zakończeniu projektu. Do zrealizowania tego stanu rzeczy niezbędna jest dobrowolna współpraca szpitali oraz oddziałów klinicznych Y. Żaden z zainteresowanych szpitali nie będzie opłacał kosztów funkcjonowania infrastruktury związanej z realizacją eksperymentu. Zarówno w okresie realizacji projektu, a także w okresie jego trwałości tj. w okresie 5 lat po jego zakończeniu Instytut nie będzie uzyskiwał przychodów z rezultatów osiągniętych w projekcie.

W przedmiotowej sprawie Zainteresowany zaznaczył, że korzystanie z X przez zainteresowane szpitale będzie nieodpłatne. Żaden z zainteresowanych szpitali nie będzie opłacał kosztów funkcjonowania infrastruktury związanej z realizacją eksperymentu. Zarówno w okresie realizacji projektu, a także w okresie jego trwałości, tj. w okresie 5 lat po jego zakończeniu Instytut nie będzie uzyskiwał przychodów z rezultatów osiągniętych w projekcie. Ponadto, nie przewiduje się sprzedaży licencji na oprogramowanie wytworzone w wyniku realizacji projektu.

Mając zatem na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 ustawy oraz przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi związanych z realizacją projektu. Dokonane zakupy nie mają bowiem związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż Instytut nie ma prawa do odliczenia podatku od towarów i usług – na podstawie art. 86 ust. 1 i art. 90 – naliczonego w fakturach zakupu sprzętu, materiałów i usług niezbędnych do realizacji projektu pn. „X” finansowanego ze środków X.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

W niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „X”. Natomiast, kwestia dotycząca zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w ww. zakresie została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji z dnia 30 marca 2011 r. nr ILPP2/443-2067/10-5/BA.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...