• Interpretacja indywidualn...
  15.11.2024

IPPP2-443-520/10-2/IZ

Interpretacja indywidualna
z dnia 15 października 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 733 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 01.07.2010 r. (data wpływu 16.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie specyfikacji płatności lub noty potrąceniowej - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 16.07.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie specyfikacji płatności lub noty potrąceniowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność produkcyjną i handlową w zakresie produktów elektroniki konsumenckiej o innowacyjnej technologii. Odbiorcami produktów Spółki są głównie duże, krajowe detaliczne sieci handlowe (dalej: Odbiorcy). Transakcje sprzedaży produktów zawierane z Odbiorcami opiewają na znaczne ilości i wartości. Często również powstaje potrzeba wystawiania faktur korygujących faktury pierwotne ze względu na wystąpienie błędów ilościowych lub wartościowych w fakturach pierwotnych, zwrot towarów, udzielenie rabatów itp.

Faktury korygujące wystawiane są zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów, szczegółowo regulującym zasady wystawiania faktur korygujących. Faktury korygujące, oryginał i kopia, są wysyłane do Odbiorców za pośrednictwem poczty w formie listów poleconych, niezwłocznie po ich wystawieniu wraz z prośbą o odesłanie podpisanej i oznaczonej datą odbioru kopii faktury korygującej. Spółka nie otrzymuje wszystkich kopii faktur korygujących potwierdzających odbiór przesyłki przez Odbiorcę z przyczyn od Spółki niezależnych. Natomiast Spółka często otrzymuje od Odbiorcy specyfikację płatności (dalej: Specyfikacja płatności) wystawioną przez Odbiorcę, w której wymienione są zarówno faktury pierwotne jak i faktury korygujące (z datą wystawienia, numerem, wartością) oraz informację, że wartości wynikające z otrzymanych przez Odbiorcę faktur korygujących pomniejszą płatność dokonywaną do Spółki. Spółka często otrzymuje także od Odbiorców noty potrąceniowe (dalej: Noty potrąceniowe), w których wymienione są należności przysługujące Odbiorcom wobec Spółki i należności przysługujące Spółce wobec Odbiorców wraz z fakturami, z których te należności wynikają. Wśród faktur wykazanych w Nocie potrąceniowej wymieniane są również faktury VAT korygujące wysłane Odbiorcy przez Spółkę. Ponadto numery faktur korygujących wymieniane są w tytułach przelewów dokonywanych przez Odbiorców do Spółki. Na podstawie Specyfikacji płatności lub Not potrąceniowych Spółka chce dokonać obniżenia podstawy opodatkowania określonej w wystawionych fakturach pierwotnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymanie przez Spółkę od Odbiorcy dokumentów wystawionych przez Odbiorcę nazywanego Specyfikacją płatności lub Notą potrąceniową, w których wymienione są faktury VAT korygujące uprzednio wysłane przez Spółkę do Odbiorcy, Spółka może uznać za potwierdzenie odbioru przez Odbiorcę faktury VAT korygującej a tym samym na podstawie tych dokumentów dokonać obniżenia podstawy opodatkowania wynikającej z faktur pierwotnych...

W ocenie Spółki dokumenty sporządzone i otrzymane przez Spółkę od Odbiorcy w postaci „Specyfikacji płatności” lub „Noty potrąceniowej”, w których szczegółowo wymienione zostały faktury VAT korygujące wcześniej wystawione i wysłane przez Spółkę do Odbiorcy, stanowią potwierdzenie odbioru przez Odbiorcę tychże faktur korygujących wymienionych w ww. dokumentach, a tym samym na podstawie tych dokumentów Spółka może dokonać obniżenia podstawy opodatkowania wynikającej z faktur pierwotnych.

Zdaniem Spółki, taki wniosek może zostać wyprowadzony z literalnej wykładni przepisów art. 29 ust. 4a ustawy o VAT (w odniesieniu do faktur korygujących, których potwierdzenie odbioru nastąpiło za okres od 01.12.2008) oraz rozporządzeń wykonawczych Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 798, paragraf 16 ust. 4) oraz z dnia 27 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r., nr 97, poz. 971, paragraf 19 ust. 4) w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (w odniesieniu do faktur korygujących, których potwierdzenie odbioru nastąpiło za okres do 31.11.2008) regulujących kwestię faktur korygujących i obniżania podstawy opodatkowania. Zgodnie z powołanymi przepisami, warunkiem obniżenia podstawy opodatkowania jest posiadanie przez sprzedawcę potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę.

Na podstawie powołanych przepisów podatnik, który wystawił faktury korygujące zmniejszające podstawę opodatkowania (tzw. faktura korygująca in minus) jest uprawniony do dokonania obniżenia podstawy opodatkowania wynikającej z faktur pierwotnych pod warunkiem posiadania wystawionego przez odbiorcę potwierdzenia odbioru faktury korygującej.

Powołane przepisy nie definiują natomiast formy w jakiej potwierdzenie odbioru faktury korygującej ma nastąpić. Wskazówki co do formy potwierdzenia odbioru faktury korygującej można znaleźć w licznych i spójnych interpretacjach organów podatkowych. Zgodnie z utrwalonym wśród organów podatkowych stanowiskiem, potwierdzenie odbioru faktury korygującej może mieć dowolną formę, ale jednocześnie forma ta ma umożliwiać jednoznaczne stwierdzenie, że nabywca fakturę korygującą otrzymał, a wystawca faktury otrzymał potwierdzenie zaistnienia tego zdarzenia.

Stanowisko takie wynika m.in. z interpretacji z dnia 19 marca 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy (sygn. ITPP2/443-1102/09/AK) stwierdził, że „organy podatkowe akceptują każdy rodzaj potwierdzenia, który pozwala bez żadnych wątpliwości ustalić, czy i kiedy faktura korygująca dotarła do nabywcy.” Podobne stwierdzenia znalazły się w innej interpretacji wydanej przez ten organ (chodzi o interpretację z dnia 30 kwietnia 2010 r. o sygn. ITPP1/443-136/10/MS) iw interpretacjach Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (z dnia 29 marca 2010 r. sygn. IPPP1-443.-245/10-2/EI”( oraz z dnia 14 kwietnia 2010 r., sygn.IPPP1-443-208/10-2/ISz). W powołanych interpretacjach stwierdzono, że „ustawodawca nie sprecyzował w jakiej formie nabywca ma dokonać potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Zatem potwierdzenie może mieć dowolną formę, która pozwoli na jednoznaczne stwierdzenie, iż sprzedawca to potwierdzenie otrzymał.” Jako przykłady formy potwierdzania odbioru faktur korygujących przez nabywców Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy w powołanej już interpretacji z dnia 19 marca 2010 r. wymienił potwierdzenie na przykład drogą elektroniczną - Internetem lub pocztą e-mail, za pomocą faksu, jak również za pomocą poczty lub przesyłki kurierskiej, o ile jednoznacznie stwierdzają fakt otrzymania faktury korygującej przez nabywcę.

W interpretacjach organów podatkowych za cechę jednoznacznego potwierdzenia odbioru faktury uznano dokument, czy informację pochodzącą od odbiorcy faktury.

Tak wynika, m.in. z interpretacji wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 12 stycznia 2010 r. (sygn. ILPP2/443-1460/09-2/SJ).

Na tej podstawie organ podatkowy stwierdził, że warunek określony w art. 29 ust. 4a ustawy o /AT spełniają;

potwierdzenie podpisem przez pracownika kontrahenta na kopii faktury korygującej,

potwierdzenie na pocztowym potwierdzeniu odbioru („żółtej zwrotce”),

potwierdzenie odbioru przesłane pocztą elektroniczną (e-mail) lub faksem.

Natomiast odmówił takiej cechy potwierdzeniu odbioru faktury korygującej za pomocą notatki służbowej sporządzonej przez pracownika sprzedawcy z rozmowy telefonicznej przeprowadzonej z kontrahentem, ponieważ ten dokument nie został sporządzony przez nabywcę (odbiorcę faktury korygującej). Jak zostało to opisane w stanie faktycznym przedstawionym we wniosku dokument, będący dla Spółki podstawą do dokonania obniżenia podstawy opodatkowania jest sporządzony przez Odbiorcę i ma on postać „Specyfikacji płatności” lub „Noty potrąceniowej”. Dokument sporządzany jest przez Odbiorcę po tym jak otrzyma od Spółki fakturę korygującą. Stąd w „Specyfikacji płatności” lub „Nocie potrąceniowej” wymienione są faktury korygujące z podaniem ich numerów, dat wystawienia i wartości. W konsekwencji dokument ten w sposób jednoznaczny pozwala stwierdzić, że kontrahent fakturę korygującą otrzymał, a fakt ten jest potwierdzony w informacji (dokumencie) pochodzącym od kontrahenta (odbiorcy faktury). Otrzymanie takiego dokumentu przez Spółkę stanowi podstawę do obniżenia podstawy opodatkowania w stosunku do podstawy opodatkowania określonej w wystawionej fakturze pierwotnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.) – zwanej dalej ustawą o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast stosownie do art. 29 ust. 4 ww. ustawy podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 cyt. ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Strona prowadzi działalność produkcyjną i handlową. Transakcje sprzedaży produktów zawierane z Odbiorcami opiewają na znaczne ilości i wartości. Często powstaje potrzeba wystawiania faktur korygujących faktury pierwotne ze względu na wystąpienie błędów ilościowych lub wartościowych w fakturach pierwotnych, zwrot towarów, udzielenie rabatów, itp. w zakresie produktów elektroniki konsumenckiej o innowacyjnej technologii. Faktury korygujące, oryginał i kopia, są wysyłane do Odbiorców za pośrednictwem poczty w formie listów poleconych, niezwłocznie po ich wystawieniu wraz z prośbą o odesłanie podpisanej i oznaczonej datą odbioru kopii faktury korygującej. Spółka nie otrzymuje wszystkich kopii faktur korygujących potwierdzających odbiór przesyłki przez Odbiorcę z przyczyn od Spółki niezależnych. Natomiast Spółka często otrzymuje od Odbiorcy specyfikację płatności (dalej: Specyfikacja płatności) wystawioną przez Odbiorcę, w której wymienione są zarówno faktury pierwotne jak i faktury korygujące (z datą wystawienia, numerem, wartością) oraz informację, że wartości wynikające z otrzymanych przez Odbiorcę faktur korygujących pomniejszą płatność dokonywaną do Spółki. Spółka często otrzymuje także od Odbiorców noty potrąceniowe (dalej: Noty potrąceniowe), w których wymienione są należności przysługujące Odbiorcom wobec Spółki i należności przysługujące Spółce wobec Odbiorców wraz z fakturami, z których te należności wynikają. Wśród faktur wykazanych w Nocie potrąceniowej wymieniane są również faktury VAT korygujące wysłane Odbiorcy przez Spółkę. Ponadto numery faktur korygujących wymieniane są w tytułach przelewów dokonywanych przez Odbiorców do Spółki.

W myśl art. 106 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia:

określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób i okres ich przechowywania;

może określić wzory faktur dla wszystkich lub niektórych rodzajów czynności;

może określić przypadki, w których faktury mogą być wystawiane przez inne przedmioty niż wymienione w ust. 1 i 2, oraz szczegółowe zasady i warunki wystawiania faktur w takich przypadkach.

Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w powołanym artykule, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem, regulujące m.in. zagadnienia związane z wystawianiem faktur korygujących.

Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą. Stosownie do § 13 ust. 2 rozporządzenia faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;

zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu (§ 13 ust. 3 rozporządzenia).

Zgodnie z § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co najmniej:

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

W przedmiotowej sprawie należy mieć jednakże na względzie przepis art. 29 ust. 4a i ust. 4b ustawy o VAT. Zgodnie z tymi przepisami w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano. Warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się:

w przypadku eksportu towarów, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz dostawy towarów, dla której miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju;

wobec nabywców, na których rzecz jest dokonywana sprzedaż: energii elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika nr 3 do ustawy.

Wskazać ponadto należy, iż przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna (art. 29 ust. 4c ustawy).

W świetle powyższego warunkiem obniżenia przez sprzedawcę podatku należnego na podstawie wystawionej faktury korygującej jest posiadanie przez niego potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę. Wynika to z literalnego brzmienia cyt. powyżej przepisu art. 29 ust. 4a ustawy o VAT.

Powołane wyżej regulacje art. 29 ust. 4a i 4c ustawy jasno stanowią, iż kwoty, o które zmniejsza się podstawę opodatkowania oraz podatku należnego muszą zostać udokumentowane fakturą korygującą. Potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez nabywcę spowoduje akceptację zmiany wartości zawartych na fakturze i da prawo do takiego obniżenia. Należy podkreślić, iż potwierdzenie odbioru faktury korygującej pełni istotną rolę w systemie podatku od towarów i usług opartym na metodzie fakturowej, gdyż zapobiega nieuzasadnionym obniżkom podstawy opodatkowania u dostawcy. Ponadto, faktury korygujące są specyficznym rodzajem faktur. Celem ich wystawienia jest doprowadzenie faktury pierwotnej do stanu odpowiadającego rzeczywistości. Uregulowanie zawarte w art. 29 ust. 4a ustawy, ma na celu uniknięcie sytuacji, w której zmniejszenie podstawy opodatkowania i tym samym kwoty podatku należnego u sprzedawcy nie znajduje odzwierciedlenia w zmniejszeniu kwoty podatku naliczonego u nabywcy towarów i usług. Podatek należny u sprzedawcy jest bowiem podatkiem naliczonym u nabywcy towarów i usług.

W tym miejscu zaznaczyć należy, iż ustawodawca nakładając w przepisach art. 29 ust. 4a – 4c ustawy obowiązek posiadania przez sprzedawcę potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, nie określił przy tym jakiejś specjalnej formy, w jakiej powinno to nastąpić. W związku z tym forma potwierdzenia odbioru może być zatem dowolna. Jedynym warunkiem, jaki musi spełniać, to jednoznaczne stwierdzenie, iż odbiorca otrzymał fakturę korygującą.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Spółka otrzymuje od kontrahentów, odbiorców faktur korygujących Specyfikacje płatności lub Noty potrąceniowe. W Specyfikacji płatności wystawionej przez odbiorcę Spółki wymienione są zarówno faktury pierwotne jak i faktury korygujące (z datą wystawienia, numerem, wartością) oraz informację, że wartości wynikające z otrzymanych przez Odbiorcę faktur korygujących pomniejszą płatność dokonywaną do Spółki. Z kolei w Notach potrąceniowych wymienione są należności przysługujące Odbiorcom wobec Spółki i należności przysługujące Spółce wobec Odbiorców wraz z fakturami, z których te należności wynikają. Wśród faktur wykazanych w Nocie potrąceniowej wymieniane są również faktury VAT korygujące wysłane Odbiorcy przez Spółkę. Ponadto, numery faktur korygujących wymieniane są w tytułach przelewów dokonywanych przez Odbiorców do Spółki.

Ustawodawca nakładając w przepisach art. 29 ust. 4a – 4c ustawy obowiązek posiadania przez sprzedawcę potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, nie określił przy tym jakiejś specjalnej formy, w jakiej powinno to nastąpić. W związku z tym forma potwierdzenia odbioru może być zatem dowolna. Jedynym warunkiem, jaki musi spełniać, to jednoznaczne stwierdzenie, iż odbiorca otrzymał fakturę korygującą.

Uwzględniając powyższe, Specyfikacje płatności lub Noty potrąceniowe, wystawiane przez odbiorców Spółki, w których Odbiorcy wymieniają faktury korygujące wystawione na ich rzecz przez Wnioskodawcę, uznać należy za formę potwierdzenia odbioru wystawionych faktur korygujących przez nabywców Spółki. Zatem w sytuacji posiadania przez Spółkę kopii faktur korygujących, Strona po otrzymaniu Specyfikacji płatności lub Noty potrąceniowej uprawniona jest do obniżenia podstawy opodatkowania wynikającej z faktur pierwotnych wystawionych przez Spółkę. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy dotyczące możliwości obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie otrzymywanych Specyfikacji płatności lub Not potrąceniowych uznać należy za prawidłowe.

W tym miejscu zauważyć należy, iż składając przedmiotowy wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej prawa podatkowego Spółka wskazała, iż przedmiot wniosku dotyczy zdarzenia przyszłego, stąd też w sprawie niniejszej Organ podatkowy dokonał oceny prawnopodatkowej przedstawionego zdarzenia przyszłego na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydawania niniejszej interpretacji.

Jednocześnie wskazać należy, iż powołane przez Stronę rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 971) obowiązywało do dnia 30 maja 2005 roku. Od dnia 1 czerwca 2005 r. do dnia 30 listopada 2008 r. obowiązywało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 96, poz. 798). Oba wyżej wymienione rozporządzenia regulowały kwestie dotyczące obowiązku posiadania potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez odbiorcę. Odpowiednio był to § 19 ust. 4 rozporządzenia z 2004 roku oraz § 16 ust. 4 rozporządzenia z 2005 roku.

Od dnia 1 grudnia 2008 roku przedmiotowe zagadnienie regulują wyłącznie, powołane w niniejszej interpretacji przepisy art. 29 ust. 4a do 4c ustawy o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...